חדשות    

מס הקנייה על רכבי יוקרה מוארך בשנתיים

שר האוצר, משה כחלון, חתם ביום חמישי האחרון על צו הקובע לשנתיים נוספות (עד 31.12.2021 ) את העלאת מס הקנייה על כלי רכב יוקרתיים.

בשנת 2013, החל יישומה של החלטת הממשלה לעניין הטלת מס קניה מוגדל על רכב יוקרה. העלאת המס חלה על כלי רכב שמחיר המחירון שלהם עולה על 300,000 שקל.

לפי הצו ככל שמחירו של הרכב לצרכן גבוה יותר מ-300,000 שקל כך שיעור מס הקנייה יעלה בהתאם. צו זה חל גם על כלי רכב היברידיים וחשמליים שמחירם מעל 300,000 שקל

מס קנייה הוא מס עקיף כמו מע"מ, משמע הצרכן אינו משלם אותו ישירות לרשוית המס, אלא הוא מוטל במחיר הסופי של המוצר שרוכש הצרכן. רוב המוצרים לצריכה שוטפת אינם חייבים במס קנייה, למעט סיגריות ומשקאות אלכוהוליים. עיקר מס הקנייה בישראל הוא מייבוא של כלי רכב וסיגריות. ויש לשים לב לרשימת המוצרים החייבים במס קנייה, שכן הם ושיעור המס מתעדכנים מעת לעת.

המס מוטל בשיעורים זהים על מוצרים מיובאים ועל מוצרים המיוצרים בישראל אך הוא מחושב באופן שונה בשני המקרים, ולכן ייתכנו הבדלים בסכום מס הקניה הסופי בין מוצרים מיובאים לבין מוצרים המיוצרים בארץ.

מטרת מס קניה היא להוות מקור תקציבי לאוצר המדינה, ולצמצם השפעות שליליות של מוצרי צריכה המזיקים לסביבה, כגון סיגריות ואלכוהול. מס קנייה על רכב הוא בשיעור מרבי של 83%. לרכבים ירוקים ניתנת הטבת מס שיכולה להפחית את המס עד 30% ואפילו יותר אלא שהטבה זו נמצאת במחלוקת וצפויה להשתנות.

הצו נכנס לתוקפו היום, מרגע שפורסם ברשומות ויובא לאישור וועדת הכספים בהמשך.

מס קנייה – מה זה, על מה הוא חל ולמה צריך אותו

מס קנייה נוסף על רכבי יוקרה – מעל שווי של 300 אלף שקל