תוכן ממומן    

מערכת רב-ערוצית – כך תנהלו תקשורת יוצאת דופן מול הלקוחות

קרדיט לתמונה Georgejmclittle

שימור לקוח קיים זול יותר מגיוס לקוח חדש פי 5. הנתון הזה לא צריך להפתיע אף עסק. השקעה במדיה, בפרסום הדיגיטלי, במודעות ועוד, דורשת תקציבים גדולים וכל זאת כדי להוביל את הלקוח אל העסק. מרגע שהלקוח הגיע, הדרך בה נטפל בו ונתקשר איתו, תקבע האם הוא יישאר או ימשיך לדרכו. עבור לקוח קיים, שכבר התנסה בשירות או במוצר, מענה על שאלות ופתרון בעיות, חייב להיות אינטואיטיבי, מהיר ויעיל.

אם בעבר העסק היה צריך לענות בעצמו ודרך נציגי השירות וכל זאת בהתקשרות טלפונית (ומדי פעם באימייל), היום המענה יכול להיות מהיר, מכל מקום, בכל ערוצי התקשורת הדיגיטליים. הלקוחות של העסק נמצאים בכל מקום ויכולים לתקשר עם העסק בדרך הכי נוחה עבורם: טלפון או אימייל כמו פעם, אפליקציית וואטסאפ, המסנג'ר של פייסבוק ואחרים. כל זאת בזמן הכי מתאים, ללקוחות.

גישת הלקוח במרכז

ברור לנו שהלקוח לא תמיד צודק, אך הלקוח הוא תמיד לקוח והוא תמיד יהיה במרכז. לעסק אין אפשרות להתקיים בלעדיו ולכן גישת המכירות ושירות הלקוחות צריכה לשים אותו במרכז. על פי גישה זו יש לבנות סביב הלקוח את אופן הטיפול ולא להפך. עסק שרוצה לרוץ קדימה ולהיות רלוונטי היום ובמשך שנים רבות, צריך להיות "שם" בשביל הלקוח, בזמן, במקום, ובערוץ בו נמצא.

גישת הלקוח במרכז מקלה על כל הגורמים. היא מאפשרת ללקוחות לקבל את השירות הנחוץ להם בכל רגע, בקלות ובו זמנית מאפשרת לעסק לתת שירות במינימום מאמץ ותוך ייעול משמעותי של כל אמצעי התקשורת הפופולאריים, בעיקר על ידי תהליכי אוטומציה מתקדמים ובוטים חכמים. גישה זו מהפכנית לא רק באופן תיאורטי אלא בעיקר ביישום שלה. באמצעות מערכת רב ערוצית העסק מייעל את ההתקשרות, משפר את אחוזי ההמרה, חוסך בעלויות תפעוליות, ומשאיר את הלקוחות ונציגי השירות מרוצים.

כיצד עובדת מערכת רב ערוצית?

מערכת רב ערוצית מתקדמת זמינה תמיד עבור העסק וניתנת ליישום מידי ואינטואיטיבי, רוב המערכות הרב ערוציות מבוססות ענן כך שהן זמינות תמיד וקלות להטמעה בתוך הארגונים השונים. היא מאפשרת לעסק לרכז את כל אמצעי התקשורת תחת קורת גג דיגיטלית אחת ולתת שירות אחיד בכל ערוץ וערוץ. הלקוח יכול ליצור את הקשר הראשוני עם העסק דרך התכתבות בוואטסאפ ולהמשיך את אותה התכתבות, באופן רציף באימייל או בכל ערוץ אחר שנוח עבורו מבלי שהמידע מהשיחה הקודמת ייעלם ומבלי לחזור על דבריו שוב ושוב.

מהצד של העסק עובדים בוטים חכמים המבוססים בינה מלאכותית אשר יודעים לזהות את הצרכים של הלקוח, לחבר פריטי מידע רבים שמגיעים מכל פלטפורמה כאילו הגיעו ממקור אחיד ולספק ללקוח את השירות הנחוץ לו. במידה והבוטים מזהים כי נדרש ללקוח פתרון מורכב יותר, הם יפנו אותו באופן אוטומטי אל נציג השירות המתאים ביותר. הנציג יוכל לפתוח באופן מידי את כרטיסיית הלקוח, לקרוא את כל ההתכתבויות השונות וכל זאת בתיבת דואר נכנס חכמה אחת.

תפעול המערכת

מהצד של העסק, הטמעת מערכת רב ערוצית מהווה הזדמנות להתייעלות. כוח האדם עובר לטפל בדיוק במה שהלקוחות צריכים ובזמן המתאים ביותר. הנציגים מתפנים למשימות החשובות יותר, יצירת יחסים וקשרים עם הלקוחות שלכם! כל נציג מקבל את כל המידע הנדרש לו לטיפול בכל שאלה או בעיה וכל זאת בתיבת דואר נכנס חכמה אחת. בלי לחפש אחר מידע ובלי לבזבז זמן, לנציג או ללקוח. חלק ניכר מהבעיות והשאלות נפתרות עוד לפני ההגעה לנציג השירות ובכך נחסך עומס על נציגי השירות.

ההטמעה של המערכת מתבצעת באופן פשוט וניתן לשלב אותה בשלל פלטפורמות. אין זה משנה מהיכן הלקוח ייצור קשר עם העסק, הוא תמיד יקבל מענה רלוונטי ואחיד בקול ובצבע המותג איתו מתקשר. כיוון שהבוטים בעלי בינה מלאכותית, הם משתפרים כל הזמן, לומדים במהירות את הלקוח ואת צרכיו וכל זאת במהירות ותוך חיסכון משאבים משמעותי לעסק. המערכת יכולה להפריד בין פניה דחופה ללא דחופה ולזהות תקלות בשירות, גם מרחוק. 

למצות את תקציב הפרסום

אחת הנקודות שכל עסק צריך לבחון עם עצמו היא ייעול ומיצוי של תקציב הפרסום. היום קל לצאת לקמפיין דיגיטלי. כל שיש לעשות הוא ללחוץ על כפתור ולצאת לדרך. אך מרגע שנכנסים לידים לעסק, עליו לטפל בהם בצורה יעילה. מערכת רב ערוצית יודעת לטפל גם בלקוחות מתעניינים ומשפרת את אחוזי ההמרה וההצלחה של מסע הפרסום.

מערכת "קומבוקס" מאפשרת לעסק לנהל תקשורת מתקדמת, משופרת וידידותית. היא נותנת לעסק את הכלים המתקדמים ביותר איתם ניתן להעניק ללקוחות, מתעניינים וותיקים את השירות הטוב ביותר, מכל ערוץ ובכל שעה. כל זאת ממערכת אחת רובוסטית ואינטואיטיבית.