חדשות    

מקורות מגייסת אג"ח סחירות לראשונה בתולדותיה – בסך מיליארד שקל

חברת המים הממשלתית מקורות יצאה לגיוס 700 מיליון שקל באיגרות חוב (אג"ח) סחירות, למימון תוכנית השקעות במשק המים במיליארדי שקלים. בעקבות ביקושים גדולים למהלך, הוחלט על הגדלת הסכום למיליארד שקל.

פעם ראשונה מאז הקמתה חברת המים הלאומית מקורות יוצאת  לגיוס אג"ח סחירות לטובת ביצוע תכנית השקעות בתשתיות משק המים. מקורות, בניהול אלי כהן, השלימה את שלב ההזמנות של הגופים המוסדיים בגיוס אג"ח סחיר על סך כ-1 מיליארד שקל ומתכוונת להשלים את שלב המכרז הציבורי במהלך השבוע הבא. הביקושים בשלב המוסדי הגיעו לכ-3.4 מיליארד שקלים,  פי כ-5 מסכום הגיוס המתוכנן. מתוך הביקושים, החברה נענתה להזמנות בסכום כולל של כמיליארד שקלים.

בסדרה 11, במח"מ כ-15 שנים, אשר פירעון הקרן שלה יבוצע בתשלומים שווים (למעט האחרון) בשנים 2021-2053, עמדו הביקושים על סך כ-2.2 מיליארד שקלים והחברה נענתה להזמנות בסך 670 מיליון שקלים בריבית בשיעור 2.08%, המשקפת מרווח של כ-1.25% מעל אג"ח ממשלתי במח"מ דומה.

עד היום הושגו ההשקעות במשק המים ממקורות עצמיים ומהנפקת אג"ח לא סחירות בשוק המוסדי. הנפקת האג"ח הסחיר נועדה להגדיל את הביקוש ולהוריד עלויות המימון.

המהלך הוא חלק מהחלטת הממשלה 4514: "יצירת תשתית להגדלת היקף הפיתוח במשק המים לשם התמודדות עם תקופות בצורת מתמשכות". הכספים שיגויסו יאפשרו למקורות בהמשך תנופת פיתוח משק המים לטובת כלל אזרחי ישראל.

אלי כהן, מנכ"ל מקורות אמר, כי "החברה זכתה לביקושים הגבוהים פי כ-5 מהסכום שהתכוונה לגייס במקור. כתוצאה מהביקושים הגבוהים, החליטה החברה על הגדלת סכום הגיוס".

מרדכי מרדכי, יו"ר מקורות: "זהו יום היסטורי לחברת מקורות. ההנפקה המוצלחת צפויה לסייע לחברה לעמוד ביעדי פיתוח משק המים כפי שהגדירה הממשלה, תוך שמירה על חוזקה ואיתנותה הפיננסית של החברה. אנו מודים למשקיעים על האמון הרב ונערכים לביצוע ההשקעות המשמעותיות בהרחבת תשתיות המים בכל רחבי המדינה".

רו"ח רונית זלמן מלאך, סמנכ"לית הכספים מקורות: "החברה מדורגת בדירוג האשראי המקסימאלי AAA ותוצאות ההנפקה הטובות מהוות הבעת אמון של המשקיעים במשטר התאגידי של החברה ובביצוע החלטת הממשלה".

יש תחושה של עליית מחירים באוויר; עכשיו גם המים מתייקרים ב-3%

תעריפי המים יופחתו ב-10% החל מינואר 2015