חדשות    

משבר הקורונה: טוויטר מצטרפת לחברות הקוראות לעובדים לעבוד מהבית

טוויטר קראה לעובדיה לעבוד מהבית כדי למנוע את התפשטות הקורונה. בפוסט בבלוג של החברה ציינה הרשת החברתית שהעובדים בהונג קונג, דרום קוריאה ויפן חייבים לעבוד מרחוק ולא להגיע למשרדים.

עוד ציינה החברה בבלוג כי היא מעודדת את כל עובדיה ברחבי העולם לא להגיע מלשרדים. הודעה זו היא המשך להודעה שפורסמה יום קודם לכן שבה טוויטר קראה לעובדיה לא לצאת לטיסות ולאירועים לא חיוניים בחו"ל.

במשאבי האנוש של החברה יצאו בהצהרה פומפוזית:"המטרה שלנו היא לצמצם את הסבירות להתפשטות הקורונה אצלנו ובעולם סביבנו".

עוד צוין בבלוג כי החברה מעודדת עבודה מהבית ומפתחת דרכים  לעבודה מהבית "למרות שזה שינוי דול בשבילנו, כבר פיתחנו דרכים המאפשרות ליותר צוותים לעבוד מרחוק. הכוונה לאפשר לכל אחד מכל מקום לעבוד בחברה".

־CDC, הסוכנות לבקרת מחלות ומניעתן, האחראית על שמירה על בריאות הציבור בארצות הברית, פרסמה לפני שבוע שורת המלצות למניעת התפשטות הווירוס, ובהן ההוראה הפשוטה והמפורשת "אל תלך לעבודה". "עכשיו זה הזמן", קבעו בנחרצות ב־CDC בעדכון לתקשורת (באמצעות שיחת וידיאו). "עבור מבוגרים", המליצו בארגון, "בתי עסק יכולים להחליף פגישות פנים אל פנים באמצעות ועידת וידאו או טלפון ולהגדיל את אפשרויות העבודה מרחוק".

עבודה מבית ננקטת בעיקרדרום־מזרח אסיה. באזורים מרכזיים בסין, הונג קונג וסינגפור, בתי ספר ומוקדי שירות ציבורי נסגרו ונאסרו התאספויות המוניות כמו קונצרטים או פולחני דת; בלונדון משרדי חברת האנרגיה שברון נסגרו, וכל העובדים נשלחו לעבוד מהבית; וכך גם שורת חברות בהונג קונג, בטוקיו ובכל רחבי סין.

אפל, גוגל, סמסונג וטסלה סגרו את החנויות שלהן, מיקרוסופט סגרה את המשרדים, וכך גם חברות כמו עליבאבא, שכינתה את המהלך הזדמנות עבור עובדיה "לנסות אורח חיים ודרך עבודה חדשים. עם זאת, לא נשמעה בארצות הברית קריאה של חברת ענק לכל עובדיה לעבוד מהבית.

בשיחות המשקיעים שנערכו בחודש פברואר ונלוו לפרסום הדוח"ות הכספיים הזכירו 66 חברות ציבוריות את הביטוי "עבודה מהבית" — שיא של העשור האחרון, והרבה מעל הקודם לשיא הקודם של 11 חברות באפריל 2018, לפי חברת המחקר סנטינו.

צוות של גוגל בדבלין נקרא לעבוד מהבית ליום אחד לבחינת האפשרות, אך רוב העובדים צפויים לחזור יום למוחרת.

התפרצות הקורונה – עד כמה חמורה המחלה וכיצד כדאי להישמר מהידבקות?

אמדוקס מצטרפת לחברות המאפשרות עבודה מהבית

לא הייתם בטוויטר חצי שנה? החשבון שלכם בסכנה