חדשות    

משה חוגג משיק סמארטפון בלוקצ'יין שישלב בתוכו ארנק למטבעות קריפטו

היזם והבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, משה חוגג, משיק מכשיר סמארטפון בלוקצ'יין חדש המשלב טלפון וארנק מטבעות קריפטו במכשיר אחד.

את המכשיר החדש משיקה חברת סירין לאבס שבבעלותו של משה חוגג והוא נקרא Finney, סמארטפון בלוקצ'יין חדש. המחיר של המכשיר החדש עומד על 999 דולר, ומהחברה נמסר כי הוא יהיה זמין לרכישה בדצמבר ויהיה מיועד בעיקר לאנשים שמחזיקים וסוחרים במטבעות קריפטוגרפיים.

ה-FINNEY, הקרוי אגב על שם האל פיני, מחלוצי הקריפטוגרפיה והביטקוין, מצוייד במסך בגודל 6 אינץ׳ ביחס של 18:9. מתוך הסמארטפון נשלף מסך בגודל 2 אינץ׳ שבעצם משמש כארנק הקר. המעבד הוא סנאפדרגון 845, זכרון פנימי של 6GB, נפח אחסון של 128GB עם אפשרות להרחבה באמצעות MicroSD, חיישן טביעת אצבע וסוללת בעלת הספק של 3,280mAh. למכשיר מצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 וקדמית של 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.2.

לחוגג זהו הנסיון השני להשיק סמארטפון. בשנת 2016 השיקה סירין את "סולארין", סמארטפון שנשא תג מחיר של 50 אלף שקל שנכשל מסחרית.

המכשיר החדש מבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין המובנית במערכת ההפעלה שלו, Sirin OS. מדובר במערכת מבוססת אנדרואיד, שאושרה על ידי גוגל ופותחה על ידי החברה בישראל. לשם מימון הפיתוח ביצעה החברה הנפקת ICO בה גוייסו 157 מיליון דולר.

מערכת ה-Sirin OS מהווה פלטפורמה מאובטחת לפעילות סחר במטבעות וירטואליים במכשירי סלולר, והיא מאופיינת בכמה רכיבים ייעודיים: ארנק קריפטו מאובטח לאחסון מטבעות וירטואליים ולהעברת טוקנים מאובטחת; חבילת אבטחת סייבר רב שכבתית, המשלבת רכיבים רב שכבתיים, מבוססת למידת מחשב התנהגותית ומיועדת להגן על כל התקשורת המתנהלת במכשיר; חנות אפליקציות מבוזרות; שירות המרת מטבעות וטוקנים, המאפשרת לשלם באמצעות מטבעות קריפטו במהירות ובהתבסס על מה שמכנים בחברה "שערי ההמרה התחרותיים ביותר ברגע נתון"; ומסך סליידר נשלף, המבוסס על חומרה ותוכנה ייעודיים, ומאפשר גישה מאובטחת לארנק הקריפטו במנותק מהגישה השוטפת לאינטרנט. סירין לאבס מקווה לשתף פעולה עם ספקיות OEM הפונות לכלל השוק, במטרה לאפשר להן שימוש במערכת ההפעלה הייעודית.

ה"ארנק קר" שבו מצוייד הטלפון החדש מאפשר איחסון מקומי של מטבעות קריפטוגרפיים. במצב קר, הארנק מנותק מהאינטרנט וממערכת ההפעלה של הטלפון ולכן לא ניתן לפרוץ אליו דרך הרשת ולגנוב ממנו את המטבעות. המשתמש יוכל להעביר את הארנק למצב "חם" ולבצע פעולות עם המטבעות.

במקרה של אובדן או גניבה של הטלפון, המשתמש יוכל לשחזר את הארנק שלו במכשיר אחר באמצעות המפתח הפרטי שלו. לצד הארנק, ה-Finney גם כולל "חנות אפליקציות מבוזרות",ושירות המרת מטבעות וטוקנים.

זה הזמן לעשות הסבה להנדסת בלוקצ'יין; הביקוש למומחי בלוקצ'יין עולה והשכר מזנק בהתאם