חדשות    

משקיעים בסופטבנק לא מבינים את השקעת הענק ב-Wework; דורשים השקעה סבירה יותר

משקיעים בקרן הטכנולוגיה של סופטבנק גרופ קורפ נרתעים מהשקעה מתוכננת  של 16 מיליארד דולר ב- WeWork, המובילה בתחום חללי העבודה.

על פי פרסום בוול-סטריט ג'ורנל, קרנות ההשקעה של סעודיה ואבו דאבי חוששים  לגבי ההשקעה ושווי ההשקעה לרכישת גרעין השליטה ב-WeWork שבינתיים רק מפסידה.

קרן ויז'ן (Vision Fund) של סופטבנק היא אחת מבעלות המניות העיקריות של WeWork, לאחר שרכשה אשתקד קרוב לחמישית ממניות החברה בהשקעה של 4.4 מיליארד דולר על בסיס שווי של 20 מיליארד דולר. לאחר מכן התחייבה סופטבנק להשקיע 4 מיליארד דולר נוספים, כולל התחייבות בסך 3 מיליארד דולר בחודש שעבר על בסיס אומדן שווי של 45 מיליארד דולר.

ההשקעה החדשה תשקף שווי של כ-36 מיליארד דולר לWeWork כך לדברי המקורות וכפי שפורסם בוול-סטריט ג'ורנל. ההשקעה הנוספת תביא את סך השקעותיהן של סופטבנק והחברות המסונפות שלה ב-WeWork ליותר מ-24 מיליארד דולר.

קרן פבליק אינווסטמנט פאנד (PIF) של סעודיה וקרן מובאדלה אינווסטמנט של אבו דאבי השקיעו את חלק הארי של 100 מיליארד הדולר שגייסה קרן ויז'ן של סופטבנק. גודל החזקותיהן מאפשר להן למעשה להטיל וטו על השקעות מסוימות, ומעניק להן השפעה רבה על אישור מהלכיו של סאן מנכ"ל החברה.

ההתנגדות לעסקת WeWork החדשה היא יוצאת דופן מבחינתו של סאן, שרגיל לפעול בחופשיות ומצליח בדרך-כלל להשקיע בהתאם לרצונו. סאן בן ה-61 הפך את סופטבנק מספקית מכשירי טלפון סלולריים יפנית משעממת לאחת ממשקיעות הטכנולוגיה המשפיעות ביותר בעולם, שמשקיעים נכנעים לחזונה המבוסס על אינסטינקט יותר מאשר על ניתוח פיננסי מסורתי.

חלק מהמקורות אמרו כי ל-PIF ומובאדלה היו ספקות לגבי החוכמה בהכפלת ההשקעה בWeWork, וגם לגבי אומדן השווי הגבוה שלה. WeWork צפויה להפסיד השנה כ-2 מיליארד דולר, והקרנות הביעו חשש שהמודל העסקי שלה יהפוך אותה לפגיעה אם תתרחש האטה כלכלית, כך אמרו חלק מהמקורות.

ל-PIF ומובאדלה יש השקעות כבדות בנדל"ן, והן אמרו לבכירי סופטבנק כי הן מעדיפות שהקרן תמשיך לבצע השקעות טכנולוגיה.

WeWork מגדילה הכנסות, אבל גם ההפסד גדל

Wework  בחלל: האם החברה שווה 20 מיליארד דולר? לא

האם סופטבנק תרכוש את WeWork?

 

חללי עבודה משותפים – מה זה? מה היתרונות? מה מקבלים ובאיזה מחיר?