חדשות    

משרד הבינוי: מכרז למתן שירותי רכישת דירות להגדלת מלאי הדיור הציבורי

משרד הבינוי מאמין כי קצב רכישת הדירות יוכפל, לאחר שחברות ונותני שירותים חדשים יצטרפו לעמידר שהייתה הגורם היחיד שעסק ברכישת הדירות והגדלת מלאי הדיור הציבורי

משרד הבינוי מבקש להגדיל את קצב רכישת הדירות לדיור הציבורי ויוצא במכרז חדש ורחב למתן שירותים במלאכת רכישת הדירות. במשרד מאמינים כי קצב רכישת הדירות יוכפל, לאחר שחברות ונותני שירותים חדשים יצטרפו לחברת עמידר שהייתה הגורם היחיד שעסק ברכישת הדירות והגדלת מלאי הדיור הציבורי מאז החלה רכישת הדירות בסוף 2014. המכרז של משרד הבינוי פונה לגופים פרטיים או ציבוריים כמו חברות תיווך נדל"ן, חברות מאכלסות, משרדי עורכי דין וכדומה.

שר הבינוי אורי אריאל אמר עם הוצאת המכרז: "אנחנו ממשיכים לעשות את כל הצעדים הנדרשים על מנת לעמוד בהתחייבותנו להגדיל את מלאי הדיור הציבורי ולקצר משמעותית את תור הממתינים הזכאים לדירה. לאחר שנים ארוכות בהן לא הוגדל מלאי הדיור הציבורי אנחנו נקנה מאות דירות, והגופים החדשים שיצטרפו ויסייעו לנו באיתור ורכישת דירות מתאימות יגדילו את רכישת הדירות לדיור הציבורי וקיצור תור הממתינים".

מנכ"ל משרד הבינוי: "האוצר מנסה לקדם הצעות בתחום מיסוי המקרקעין – שיפגעו בשוק הנדל"ן"

עד כה נרכשו 64 דירות (ועוד קרוב ל-150 דירות בהליכי רכישה), קצב של 5 דירות לשבוע באמצעות חברה זכיינית אחת, והמשרד גאה בקצב הרכישות אולם מעוניין להגביר את הקצב עוד יותר על ידי שכירת שירותים לרכישת דירות תוך שימוש במעגלים חדשים.

נזכיר, כי בהתאם לחוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה) תשנ"ט-1998, הוקמה קרן לדיור ציבורי המנוהלת במשרד הבינוי. לקרן מועברים הכספים שהתקבלו ממכירת דירות ציבוריות ע"י המשרד. אגף נכסים וחברות במשרד הבינוי אחראי, בין היתר, לניהול ותחזוקת דירות שיכון ציבורי באמצעות חברות מאכלסות, להעמדת מלאי דירות להשכרה לזכאי הדיור הציבורי, מטעם  משרד הבינוי והמשרד לקליטת עלייה. רכישת דירות נ"ר (נכסי רכישה) במסגרת מכרז זה הינה רכישה למלאי. הרכישה מתבצעת, בדרך כלל, מתוך היצע הדירות הנסחר בשוק הפרטי. רכישת הדירות מתבצעת ע"פ כללי המשרד ובהתאם לצרכים. יובהר כי התקציב לרכישת הדירות תלוי בהכנסות ממכירת דירות בהתאם לחוק.

ארז כהן: "הפתרון היחיד למחירי הדיור הגואים – לחזור לבנייה ציבורית"

במקביל להפעלת מכרז זה, פועלת חברת עמידר משנת 2011 לרכישת דירות נ"ר המיועדות בעיקר עבור נכים מרותקים לכיסאות גלגלים וכן "דירות למלאי". המשרד מתעתד לבחור מספר זוכים במכרז זה כאשר נותן השירותים יספק למשרד, שירותים לרכישת דירות למלאי בהתאם לתנאי המכרז.