חדשות    

משרד הכלכלה ישקיע 5 מיליון שקל במוצרים ללא גלוטן

צילום: https://www.flickr.com/photos/rachelbajada/6083011916/

משרד הכלכלה טוען שזה יפתח תחרות בתחרות ויוריד מחירים, בארגון חולי הצליאק אומרים, הדרישות מוגזמות

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה צפויה להשקיע 5 מיליון שקל  בהקמה ובהרחבה של מפעלים לייצור מזון ללא גלוטן.  המטרה היא להכניס יותר ויותר תאגידים לתחום כדי להגדיל את התחרות ולהוריד את מחירי המוצרים ללא גלוטן  הנחשבים גבוהים לעומת קטגוריות דומות.

יינתן סיוע בשיעור של 30% מסך התוכנית המאושרת, עד לתקרת מענק של 2.5 מיליון שקל עבור העלויות הכרוכות  בהקמה, העתקה או הרחבה של מפעל המייצר מוצרים ללא גלוטן.

במשרד הכלכלה מציינים ששוק מוצרי המזון ללא גלוטן הוא שוק קטן וריכוזי מאוד בכל תחומי הקטגוריה. כך למשל שני הספקים המוסילים נהנים מנתח שוק  של 80% בלחם ארוז, בפסטה כ-50%, ובקמח כ-45%. לא רק זאת, גם הפערים בין המוצרים לא גלוטן למוצרים המכילים גלוטן מגיעים  לעיתים אף למאות אוחזים.

המסלול החדש הוא עבור שחקנים חדשים קטנים ובינוניים שמחזור מכירותיהם בתחום מוצרי המזון ללא גלוטן אינו עולה על 200 מיליון שקל; או שעוסקים בתחום המזון, והיקף המחזור העסקי שלהם לא עולה על 400 מיליון שקל. המכרז גם יוגבל בזמן ההקמה.

בארגון  זכויות חולי הצליאק סקפטיים לגבי המגמה ואומרים שבין השאר התנאים אינם ריאליים. כיום אין ייצור של פסטות ללא גלוטן בארץ, והכמויות המצוינות בטונות של לחמים, פיתות ולחמניות, אינן ריאליות, אומרים בארגון.

עוד הם מצפים לסבסוד ולטיפול נכון של חומרי הגלם וגם של נושא השיווק וההפצה. עוד דרישה שמתריעה את המשקיעים היא חובת הרכישה של המסמכים ב-7,500 שקל.

המענקים לא יגרמו למחירי המוצרים לרדת, והוכחה לכך ניתן לראות בתוצאות הסבב הראשון של המסלול לעידוד ההשקעה, אמרו בארגון.

קמעונאיות המזון בתשואת יתר

שופרסל מתכוננת לכניסה של אמזון; תשיק אתרי קמעונאות מקוונת חדשים