שוק ההון    

קמעונאיות המזון בתשואת יתר

כרטיס מועדון ויקטורי - ישראכרט

כך קבע בית ההשקעות ווליו בייס. לשופרסל מחיר היעד הכי גבוה ביחס לשוק

בית השקעות ווליו בייס קובע כי נקודת הפתיחה של שוק קמעונאות המזון לשנת 2019 היא טובה מאוד, ובהתאם קבע לו המלצת "משקל יתר". בבית ההשקעות מסבירים  ששוק קמעונאיות המזון חזר לצמוח, המחירים עולים וגם הרווחיות.  בהיבט על חברות ספציפיות נראה  השקעות לטווח ארוך בשופרסל  או מכרז קואופ, שעשוי לההזניק את החברה שתרכוש אותה.

הם מציינים כי תקופות של תנודות וחוסר ודאות כמו זו הנוכחית טובות לענף. כך שלוש הקמעונאיות הגדולות סיימו את נובמר-דצמבר בעליית שערים לעומת ירידה במדדים המובילים.  שופרסל עלתה ב-1.17%, ויקטורי ב-1.12% ורמי לוי ב-0.52%.

מבין החברות לשופרסל חוזים את מחיר היעד הכי גבוה ביחס למחיר השוק, 16% על הפרמיה. שופרסל היא המובילה במכירות אונליין, במותג הפרטי  והשחקנית הכי חשובה בשוק הפארם עם מועדון כרטיסי אשראי גדול ועם נדל"ן בעל ערך רב.

לוויקטורי חוזים מחיר יעד הגבוה ב-12% ממחיר השוק. . על החברה אומרים בבית ההשקעות, זו חברה יציבה "עם אסטרטגיה פשוטה של ניצול הזדמנויות המחכה בסבלנות להזדמנויות גדולות". מבין שלוש הקמעונאיות הנסחרות הגדולות בבורסה לרמי לוי התחזית הנמוכה יותר, של תשואת יתר הגבוהה ב-10% ממחיר השוק. מציינים בבית ההשקעות שאומנם האסטרטגיה בהורדת מחירים טובה, אבל יש עוד שחקניות.

עוד הוסיפו כי המרווח הגולמי שתציג שופרסל יתקרב ל-27%, זה של ויקטורי יתקרב ל-25%, ואילו המרווח הגולמי של רמי לוי יהיה כ-21.5%. בשורה התפעולית בווליו בייס מעריכים כי המרווח של שופרסל יעמוד על 3.6%, זה של רמי לוי על 3.1%, ושל ויקטורי יגיע ל-2.9%. למתחרה הקטנה יותר טיב טעם צופים מרווח גולמי של 31.6% ומרווח תפעולי של 1.5%.

העלייה במחירים ובתשואות מגיעה לאחר שנים של סטגנציה בענף בעקבות המחאה החברתית, קריסת מגה וחוק המזון. עליית המחירים תיצור  גידול בשורה העליונה מחד ומאידך שיפור הרווחיות לאורך כל שרשרת הערך

האוצר מפתיע: מחירי המזון יורדים – הייתכן?

חברות המזון מגדילות רווחים; המחאה החברתית – OUT

חוק המזון מחלחל לדוחות