חדשות    

מתי כדאי לקנות רכב?

רכישת רכב היא לא עניין של מה בכך. זאת לרוב רכישה משמעותית מבחינה כספית, ויש לה השלכות גם על ההמשך (הוצאות בגין טיפולים , דלק, ביטוחים ועוד) . לכן, חשוב ל"קנות חכם". למרות שזה נשמע מוזר, מחיר הרכב תלוי בעונה! מסתבר שחברות ליסינג/ השכרה מפרסמות מבצעי רכב במבצעים עונתיים, וכדאי מאוד להיות קשובים להם.

אז איך רוכשים רכב? ומתי  הכי כדאי לרכוש?  הנה התשובות – 

 פרסום בעיתון

כל אחד מכיר את התקופה בה פותחים את העיתון וכל כמה דפים ניתן לראות עוד מודעה של רכב למכירה ועוד מודעה של דגם או יצרנית זו או אחרת, עד כי נראה שרוב סוכנויות הרכבים בארץ מפרסמות את הרכבים שלהם דווקא בחודש זה או אחר של השנה. דבר זה מעלה את השאלה האם מדובר על התקופה הטובה ביותר לקניית רכב באותה שנה? התשובה היא שקרוב לוודאי כן. התחרות בשוק הרכבים גדולה ועל כן קיימת תקופה בשנה בה סוכנויות הרכבים מעוניינות להיפטר ממלאי וזאת על מנת לחדש מלאי של רכבים משנתון חדש ולכן ההמלצה הראשונה היא לשים לב למודעות הפרסום בעיתונים ובאינטרנט.

רכישת רכב- כללים חשובים

רכישת רכב היא צעד גדול ולכן חשוב מאוד לקבוע מראש מהו התקציב הקיים למטרה זו ומהו הרכב בו אתם מעוניינים ולאחר מכן  לבצע סקר השוואת מחירים, אפשרויות מימון שונות ובהתאם לבחור את אותם מבצעי רכב  המתאימים לכם ביותר. הדברים החשובים ביותר עליהם יש להחליט מראש הם:

•         תקציב- מהו סכום הכסף שישמש אתכם לקנייה של הרכב.

•         סוג רכב- החליטו האם אתם מעוניינים ברכב שטח, מכונית פרטית, משפחתית, מיני קומפקטית ועוד. קבלו החלטה האם יש לכם יצרן ודגמים מועדפים ובנוסף, יש לקבל החלטה האם אתם מעוניינים ברכב אוטומטי, מנוע בנפח מסוים ועוד.

•         מאפיינים- חשוב לאפיין את הצרכים שלכם וזאת בהתאם לצרכים של המשפחה שלכם ודפוסי הנסיעה שלכם.

•         בטיחות- תמיד יש לוודא שמדובר על יצרן בעל מוניטין מוצלח שמייצר מכוניות איכותיות, חזקות ובטיחותיות.

קנייה במחיר משתלם

•         מבצעים- בדרך כלל רוב המבצעים הם בסוף השנה.

•         הנחות שנתיות- חשוב לדעת שיש חברות ליסינג וסוכנויות רכבים שמוכרות רכבים בהנחה משמעותית בכמה מועדים בשנה, בייחוד אם מדובר על רכב יד שנייה.

•         סוף שנה- חשוב לקחת בחשבון שבחודשים יוני יולי פעמים רבות ניתן לקנות רכב במחיר נוח וכן ניתן לקנות מכונית חדשה עם רישוי של תחילת השנה, כך שהדבר משתלם.

•         נקודתי- יש סוכנויות וחברות ליסינג שמחליטות על מבצעים מספר פעמים בשנה וזאת בהתאם לחידוש המלאי ולכן תמיד משתלם לעבור אצל כמה חברות ליסינג ולברר אודות העניין.

 לסיכום, ישנן אפשרויות רבות לקניית רכב במחיר משתלם, נהלו עם המוכר משא ומתן על הרכב בצורה פרטית ולא מול לקוחות נוספים. רוב המוכרים לא תמיד ששים לתת הנחה על מחיר הרכב, בייחוד כאשר יש לקוחות פוטנציאליים נוספים שחשופים לשיחה.

מדריכים נוספים:

מה עדיף – לקנות רכב או לשכור (בליסינג)? 

מה עדיף – רכב אמריקאי או יפני? 

פוליסת חובה או ביטוח צד ג'?