תיירות    

מתי להזמין חופשה – חודשים מראש או בדקה ה-90?

חופשה, קרדיט:shutterstock

מתי להזמין חופשה – חודשים מראש או בדקה ה-90? זו שאלה שרבים מאוד מתעסקים איתה ובסוף רובנו מזמינים לקראת הסוף. מסתבר שזו טעות גדולה – הזמנה מראש חוסכת הרבה כסף. נכון, שגם בעסקאות של הרגע האחרון יש הזדמנויות, אבל מסתבר שבמבחן כוללני ההזמנה המוקדמת משתלמת יותר.

הנה דוגמה מפסח 2018. באתר טרווליסט בדקו ומצאו שמיש הזמין חופשה מראש הרוויח / חסך מאות דולרים. אז אולי זה כבר מאוחר לפסח הזה, אך לגבי כל חופשה – בכל עיתוי, מסתבר שכדאי להזמין מראש.

כך או אחרת, מנתוני טרווליסט ניתן ללמוד כי מי שחיכה  עם הזמנת החופשה לרגע האחרון שילם באופן משמעותי יותר עבור עלות חופשת הפסח. כך לדוגמה, מי שהזמין את חופשת החג כבר בחודש ספטמבר 2017, חסך מאות דולרים, לעומת מי שהזמין את החופשה בחודש מרץ 2018. אותה חבילת נופש למדריד למשל, בין התאריכים 2-6.4, לאותו מלון בדיוק, עלתה בחודש ספטמבר האחרון 880$ לאדם, לעומת 1,064$ בחודש מרץ 2018, עלייה של 242$!  כלומר, מי שהקדים להזמין את החבילה בספטמבר, חסך לא פחות מ-484$ לזוג.

גם מחירן של חבילות נופש ליעדי בטן-גב עולה ככל שמתקרב החג. כך למשל, חבילת נופש לפאפוס, בין התאריכים 1-5.4, לאותו מלון בדיוק, על בסיס הכל כלול, עלתה בחודש ספטמבר 600$ לאדם, לעומת מחיר יקר משמעותית רגע לפני.

בדיקת מחירי הטיסות לפסח מעלה עלייה דרמטית אף יותר. כך למשל, טיסה לפראג, בין התאריכים 1-5.4, עם אותה חברת התעופה (UP), עלתה בחודש ספטמבר 2017, 292$, לעומת מחירה כעת, העומד על 809$, עלייה של 515$. כלומר, מי שהקדים להזמין את הטיסה לפסח בספטמבר, חסך לא פחות מ-517$ לכרטיס!

תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט מציינת:" ככלל, טיסות סדירות וטיסות של חברות לואו-קוסט עדיף תמיד להזמין כמה שיותר מוקדם. השנה אנו רואים כי גם מי שהזמין עוד בחודש ספטמבר חבילת נופש לפסח חסך מאוד דולרים"