שוק ההון    

נובולוג רוכשת מחצית מאתר האינטרנט אינפומד ב-6 מיליון שקל

נובולוג, העוסקת בשירותי לוגיסטיקה והפצה של תרופות ואביזרים רפואיים רוכשת 51% ממניות חברת אינפומד בריאות דיגיטלית המפעילה את אתר האינטרנט אינפומד בתמורה לכ-6 מיליון שקל. אינפומד נמצאת בבעלות יזם התוכן ושירותי הבריאות אלי דהן.

לאינפומד אתר אינטרנט הכולל אנציקלופדיה רפואית מקיפה ובה אלפי ערכים על מחלות, ניתוחים, פרוצדורות רפואיות, חיסונים וטיפולים, כתבות רפואיות בנושאים שונים, וכן אינדקסים של רופאים, מטפלים, מחלות ומצבים רפואיים, בתי מרקחת, מכונים ותרופות.

תמורת מימוש אופציית ה-CALL תשלם החברה סך השווה למכפלת 7.5 פעמים ממוצע רווחי אינפומד בשמונת הרבעונים האחרונים, ותמורת מימוש אופציית ה-PUT תשלם החברה סך השווה למכפלת 6 פעמים הממוצע האמור.

בהתאם להסכם העברת נכסים בין המוכרת לאינפומד, יעברו בתחילת ינואר 2019 לאינפומד חוזי הלקוחות, הספקים וכל יתר ההתקשרויות שנערכו בקשר עם פעילות אינפומד המועברת. כן יועברו, בין היתר, הנכסים הבלתי מוחשיים, אתרי האינטרנט, מאגרי המידע והרכוש הקבוע של פעילות אינפומד המועברת.

עירן טאוס , מנכ"ל החברה מסר: "אנו שמחים להודיע על עסקה לרכישת 51% מחברת אינפומד בריאות דיגיטלית – פלטפורמה דיגיטלית לרפואה מתקדמת הכוללת מידע רפואי ופתרונות דיגיטליים לרופאים לרבות אתר אינטרנט מתקדם , בעל Traffic של מעל מיליון משתמשים לקוחות בחודש. רכישת ההחזקות באינפומד אשר עתידה להיות הזרוע הדיגיטלית של הקבוצה, תואמת את האסטרטגיה של החברה למתן שירותים ללקוחות הקצה (Last Mile), באמצעות פתרונות דיגיטליים וכן הרחבת סל המוצרים שמעניקה הקבוצה ללקוחותיה. בכוונתנו לפעול לצמיחה מואצת בפעילותה של אינפומד על ידי הרחבת השירותים והמוצרים המוצעים על ידה, תוך מיצוי הסינרגיה בין פעילויות ויכולות קיימות ועתידיות של נובולוג ושל אינפומד. כמו כן, במסגרת האסטרטגיה של החברה , שמנו לעצמנו למטרה לצמוח הן אורגנית והן באמצעות רכישות בכל תחומי הפעילות, תוך יצירת סינרגטיות גבוהה ושיתופי פעולה בין הפעילויות השונות ואנו פועלים לאיתור רכישות נוספות שתעמודנה בקריטריונים שהצבנו לעצמינו."

נובולוג לא מצליחה לתרגם את הצמיחה בהכנסות לעלייה ברווחיות; הרווח הנקי ירד ב-15% ל-5.1 מ' שקל