חדשות    

נותרו 89 שקלים בקופת הגמל, מה הסחבת שצריך לעבור

קופת גמל, איור: אורקה
מעודכן ל-10/2019

89 שקל נותרו בקופת גמל של מנוחה. כדי לשחרר אותם יורשיה היו צריכים להשקיע כסף רב ומאמץ. לאחר שנפטרה ועברו על חשבונתיה החליטו היורשים לא להתעסק עם הסכום הנמוך.

אלא שקופת הגמל מנורה-מבטחים שלחה לכל אחד מהאחים והאחיות מכתב המבקש מהם לפעול כדי  לפדות את הסכום, וציינה מהם המסמכים שעליהם לשלוח. האחים שלחו את כל הניירת בצירוף ייפוי כוח נוטריוני על שם אח אחד שמאפשרלבצע כל פעולה שמייצגת את האחים מול כל גורם . האח שלח את המכתבים והמתין.

לאחר שבועיים נטען שהמסמכים לא הגיעו. לאחר ששלח את המסמכים בפקס, קיבל אישור שהם התקבלו. לאחר חודש התקבלה בקשה לחתים את כל אחד מהאחים על טופס הפרישה. עדיין לא הגיע הסכום שאפילו לא מסתכם ב-90 שקלים.

"לאחר בירור נמסר לו: 'ייפוי הכוח אינו תקין. על מנת להעביר את הכספים לחשבון של אלי יש לתקן את ייפוי הכוח'. אפשרות נוספת שציינו היא שכל אח ימלא הצהרה ויחתים עורך דין. מאחר שמדובר בסכום של 89 שקל, ההצעות האלה לא היו הגיוניות וחסרות פרופורציה ולכן הרמנו ידיים".

תגובת מנורה מבטחים: "ראשית, החברה משתתפת בצער המשפחה על אובדן יקירתה. לאור העובדה כי מדובר בכספי עמיתה שנפטרה עם מספר יורשים, משיכת הכספים יותר מורכבת. במקרה הזה, החברה תשלם במהלך השבוע את הכספים ליורשים והיא בוחנת עדכון לנהליה, אשר יקל על משיכת סכומים נמוכים במקרים דומים"

קופת גמל להשקעה – כדאי שיהיה לכם; אבל…איך בוחרים?

האם להמיר את קרן הפנסיה בקופת גמל?

קופת גמל או תיקון 190