תוכן ממומן    

ניהול הסדרים פנסיונים הפכו להכרחיים למעסיק בעל כמות עובדים

קרדיט shutterstock

בימים עברו, ההתנהלות סביב נושא הפנסיות בארגונים הייתה יחסית פשוטה, כאשר כלל העובדים היו מאוגדים פחות או יותר תחת אותה מטרייה והשינויים היו יחסית נדירים. יחד עם זאת, כיום מדובר בעולם שונה לחלוטין ולפיכך ניהול הסדרים פנסיונים הפך להיות כורח המציאות.

ניהול הסדרים פנסיוניים וחשיבותו

חשוב להבין כי ניהול הסדרים פנסיוניים אינו זהה לתפקידו של סוכן ביטוח או משווק בתחום הביטוח. כאן מדובר בגורם שהוא לרוב חברה גדולה ורצינית בעלת תשתיות הולמות, המטפלת בכל מה שקשור לחסכונות ארוכי הטווח (והבינוניים כגון קרנות השתלמות), ובדגש על החסכונות הפנסיוניים בקרנות ובביטוחי המנהלים. מהצד האחד, תפקידו הוא לספק שירות אישי, מקצועי ואובייקטיבי לכל עובד – ובכך לאפשר לו לבחור את האפיקים הנכונים והמשתלמים ביותר עבורו. מהצד השני, תפקידו לארגן ולסדר את כל נושאי הפנסיה עבור המעסיק תוך דאגה לכלל היבטי החישוב, ההפרשות, הדוחות, עמידה בקשר מול קופות גמל, חברות ביטוח וכיוצא בזאת.

אמנם, אין חובה לעבוד עם גוף המנהל את ההסדרים הפנסיוניים של הארגון. יחד עם זאת, בשנים האחרונות חלו שינויים מהותיים בענף החסכונות הפנסיוניים, למשל בכל הקשור למגוון הרחב של אפיקי החיסכון בטווח הארוך, רפורמות שפתחו את השוק לתחרות מבחינת דמי הניהול, כניסה של טכנולוגיות המאפשרות התנהלות הרבה יותר נוחה ויעילה, ועוד. גם העובדים היום הרבה יותר מודעים לזכויותיהם ומחפשים את הפתרונות הנכונים והמתאימים ביותר לכל אחד. המשמעות היא שעמידה בדרישות הניהול של הפנסיות איננה פשוטה או קלה עבור המעסיק, בוודאי אם מדובר בארגון המעסיק מאות עובדים. יתר על כן, עקב אתגרי הניהול גם העובדים מקבלים לא פעם מענה פחות אידיאלי מהאפשרי, מה שמשפיע על חסכונותיהם החשובים ביותר ומן הסתם גם על שביעות הרצון.

יתרונות חשובים למעסיקים ולעובדים

ניהול הסדרים פנסיוניים הניתן על ידי גוף רציני, וותיק, גדול ואובייקטיבי, מעניק מספר יתרונות משמעותיים למעסיקים ולעובדים כאחד. מבחינת העובדים, הם זוכים להיחשף למגוון הרחב ביותר של אפשרויות החיסכון הקיימות בשוק, ונהנים מליווי אישי של מתכנן פיננסי מקצועי הממליץ על בחירה בהתאם לצרכיהם הייחודיים. בנוסף, השירות חוסך לא מעט התעסקות בירוקרטית וטכנית מעיקה מבחינת הצהרות הבריאות, הבנת הנתונים, ריכוז החסכונות, החיתום ועוד. מבחינת המעסיק, הוא יודע שיש גורם מקצועי המנהל את כלל תיקי הפנסיות, הביטוחים והחסכונות של הארגון תחת קורת גג אחת, אשר מספק דיווחים תקופתיים על יתרות פיצויים, מייעל את ההתנהלות וחוסך בזמן וטרדות, מספק הטבות והנחות עקב הסדרים מול חברות הביטוח, מטפל בכל התביעות ועוד.