חדשות    

ניקיון יסודי: פייסבוק הסירה למעלה מ-3 מיליארד חשבונות פיקטיביים בחצי שנה

pixabay
מעודכן ל-11/2019

דוח שקיפות שפרסמה הרשת החברתית מראה את מאמציה לסינון תוכן פוגעני: נמחקו מיליוני פוסטים שעניינם פגיעה עצמית, תמיכה בהתאבדות ותוכן פדופילי מספר החשבונות שנמחקו כפול כמעט ממספר הפרופילים שהוסרו בתקופה המקבילה אשתקד

הרשת החברתית פייסבוק הסירה 3.2 מיליארד חשבונות מזויפים בין החודשים אפריל וספטמבר השנה – כך כך עולה מדוח שפרסמה החברה בשבוע האחרון. בנוסף נמחקו מיליוני פוסטים שהציגו התעללות והתאבדויות, לצד תוכן בעייתי אחר. מדובר בעלייה של 100 אחוז כמעט בהשוואה למספר החשבונות שהוסרו בתקופה המקבילה אשתקד, אז הוסרו 1.55 מיליארד פרופילים, על פי הדיווח.

הנהלת הרשת החברתית חשפה בפעם הראשונה כיצד פוסטים רבים מוסרים על ידה גם מאינסטגרם, שזוהתה כיעד אפשרי ל"פייק ניוז" ותעמולה זרה. הגילוי הפרואקטיבי של הפרות תוכן היה נמוך בכל הקטגוריות באינסטגרם לעומת פייסבוק – שבה יישמה החברה לראשונה רבים מכלי הזיהוי שלה, טענה החברה בפוסט שפרסמה.

כך למשל ציינה החברה שפעולה פרואקטיבית מצידה הייתה אחראית ל-98.5% מהתוכן שזוהה כקשור לטרור בפייסבוק, ול-92.2% מהתוכן מסוג זה שזוהה באינסטגרם. היא הסירה יותר מ-11.6 מיליון פריטי תוכן שהציגו עירום וניצול מיני של ילדים בפייסבוק, ו-754 אלף פריטים כאלה מאינסטגרם במהלך הרבעון השלישי.

מנגד, רשויות אכיפת החוק מודאגות מכך שפייסבוק מתכננת לאפשר למשתמשים יותר פרטיות באמצעות הצפנת שירותי המסרים של החברה, ושהדבר יחבל במאמצים להילחם בניצול ילדים. בחודש שעבר אמר מנהל ה-FBI כריסטופר ווריי שהשינויים הם בבחינת "חלום שהתגשם" עבור פדופילים.

לראשונה, פייסבוק הוסיפה בדוח שלה גם מידע על פעולות שנקטה בנוגע לתוכן שכולל פגיעה עצמית. לדבריה, ברבעון השלישי היא הסירה כ-2.5 מיליון פוסטים שהציגו או עודדו התאבדות או פגיעה עצמית. כמו כן, הוסרו גם 4.4 מיליון פריטים שהיו קשורים למכירת סמים.

איך משתמשי פייסבוק עוקפים את איסור מכירת הנשק

לא רק פייסבוק: יוטיוב וגוגל ישלמו 180 מיליון דולר על פגיעה בפרטיות של ילדים וישנו את המדיניות