סאמיט גרמניה רוכשת נכסים נוספים בגרמניה; תשלם עבורם 35 מיליון אירו נטו
שוק ההון    

סאמיט גרמניה רוכשת נכסים נוספים בגרמניה; תשלם עבורם 35 מיליון אירו נטו

זהר לוי יו"ר סאמיט

סאמיט גרמניה, חברה בת של סאמיט אחזקות נדל"ן שבשליטת זהר לוי רכשה פורטפוליו של 8 נכסים בעלות כוללת של כ- 86 מיליון אירו.

הנכסים אשר משמשים כמרכזי שירות ממוקמים במיקומים מרכזיים בערים גדולות בעיקר בברלין, פרנקפורט ודיסלדורף. מסאמיט נמסר כי הנכסים הנרכשים, בעלי שטח להשכרה של כ- 58 אלף מ"ר, נבנו בשנים 2005-2017. הנכסים מושכרים בתפוסה מלאה בעיקר לשוכרים חזקים ולתקופה ממוצעת של כ- 10 שנים.

המניה של סאמיט עולה כעת במסחר בתל אביב בכ-1.2% למחיר של 33.8 שקל למניה. המניה רשמה בשנה האחרונה עלייה של כ-25% שהביאה את שווי השוק של סאמיט לכ-2.2 מיליארד שקל.

דמי השכירות מהנכסים מסתכמים בסך של כ- 5.8 מיליון אירו לשנה ומשקפים תשואת שכ"ד של כ- 6.75%. בהתאם להסכמי השכירות צפוי שכר הדירה לעלות לסך כ- 6.1 מיליון אירו בשנים הקרובות.

בנוסף, הנכסים כוללים זכויות בניה נוספות בסך כ- 180 אלפי מ"ר.

את הרכישה, שעלותה נטו כ-35 מיליון אירו, מאחר ועל הנכסים קיימות התחייבויות של כ-51 מיליון אירו, מתכוונת סאמיט לממן מאמצעיה הנזילים של סאמיט גרמניה. השלמת הרכישה צפויה להתבצע בימים הקרובים.

ההשקעות המוצלחות שביצעה סאמיט, בשנים האחרונות בישראל ובגרמניה, מסייעים לה להמשיך ולהציג תוצאות כספיות טובות.

עלייה בשערוך נדל"ן להשקעה בגרמניה הביא את סאמיט לרווח ברבעון השני של כ-344 מיליון שקל (כ-160 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת כ-34 מיליון שקל (כ-16 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות של סאמיט ברבעון השני עלו בכ-38.2% לכ-94 מיליון שקל, לעומת כ-68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים את העלייה ברכישת נכסים, בתהליכי השבחה שבוצעו בנכסים, ובעליית שערו של  של האירו מול השקל.

ה-NOI ברבעון עלה בכ-30% לכ-82 מיליון שקל, לעומת כ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-Same Properties NOI ברבעון עלה בכ-11.6% לכ-67 מיליון שקל, לעומת כ-60 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר משיפורים תפעוליים ועליית שע"ח של האירו מול השקל.

ה-FFO המאוחד ברבעון צמח בכ-32.5% לכ-53 מיליון שקל (כ-36 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת כ-40 מיליון שקל (כ-22 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד.

סאמיט ממשיכה לצמוח; הרוויחה 160 מיליון שקל ברבעון השני

השקעות נדל"ן בחו"ל – כל מה שצריך לדעת