חדשות    

סגר כללי לשבועיים לפחות מיום ראשון ב-17:00

ישראל נכנסת לסגר שלישי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ החליטו בדיון שקיימו אמש כי סגר כללי לבלימת העלייה בתחלואת הקורונה יחל ביום ראשון הקרוב(27.12.2020), בשעה 17:00. הסגר יחול למשך שבועיים ויוארך בשבועיים נוספים אלא אם כן תושג המטרה – מקדם הדבקה נמוך מ-1(R<1) ומספר נדבקים יומי קטן מאלף(N<1,000) . מעט לאחר חצות אישרה הממשלה את הטלת הסגר במשאל טלפוני.

הסגר יהיה דומה ברובו לסגר השני שהיה בתקופת חגי תשרי, כאשר תחול מגבלת תנועה של אלף מטר מהבית, למעט מקרים חריגים וכן יציאה לקבלת חיסון. חל איסור לשהות בביתו של אדם אחר(למעט משפחה גרעינית). כל מתחמי המסחר, בילוי ופנאי יהיו סגורים במלואם, פרט למשלוחים(ללא איסוף עצמי). התקהלויות הכרחיות יותרו עד 10 אנשים בשטח סגור ועד 20 אנשים בשטח פתוח. ספורט יחידני יותר ללא הגבלת מרחק כאשר יוצאים וחוזרים הביתה באופן רגלי, ללא רכב.

עסקים שאינם מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50% מההיתרים הנוכחיים, כאשר התחבורה הציבורית תצומצם ל-50% מנפחה. מתווה "האיים ירוקים" יחדל מלפעול.

התקבלו שלוש החרגות לכבוד 3 הקהילות הנוצריות השונות בארץ. מהיום בשעה 17:00 עד מחר יום שישי ב-20:00 תותר תפילה עבור הקהילה הקתולית של עד 100 איש בשטח פתוח. בכנסיות וחללים סגורים תותר כניסת עד עשרה אנשים על כל פתח במבנה עם כמה כניסות, כאשר גם כאן נתנה הגבלה של עד עשר קבוצות. ההקלה הזו תחול גם בראש השנה היווני אורתודוקסי ב-6-7 בינואר ובראש השנה של הכנסייה הארמנית וב-18-19 בינואר.

בניגוד לסגרים הקודמים הפעם חלק ממערכת החינוך תישאר פתוחה באופן חלקי, כאשר גני הילדים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב ילמדו בין השעות 8:00-13:00 (הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00). החינוך המיוחד מוחרג ויתקיים בכל הגילאים. תותר העברת ילדים בין הורים במשמורת משותפת.

הסיבה להגבלת שעות החינוך היא פשרה שאליה הגיעו השרים כאשר משרד הבריאות דרש לסגור את מערכת החינוך כולה למעט החינוך המיוחד, אך שר החינוך יואב גלנט דרש להשאיר את מערכת החינוך פתוחה והציע להגביל את השעות. בעקבות זאת, בגנים ובכיתות הנמוכות הצהרונים לא ייפתחו.

שר החינוך יואב גלנט כתב בדף הפייסבוק שלו: " מנענו סגירה מוחלטת של מערכת החינוך בתקופת הסגר. אני מודה לראש הממשלה ולשרי הממשלה שקיבלו את עמדתי ובחרו לשים את חינוך ילדי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי – ואימצו את הצעתי להשאיר את גני הילדים וכיתות א׳-ד׳ ו-יא׳-יב׳ במוסדות החינוך. נמשיך לפעול כדי שגם תלמידי כיתות ה׳-י׳ יקבלו מענה מלא ללמידה מרחוק בתקופת הסגר. נמשיך להיאבק למען התלמידים, למען הוריהם, למען צוותי החינוך וההוראה – ותוך שמירה על בריאותם. החינוך הוא הביטחון הלאומי של כולנו."

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתיחת ישיבת הממשלה: "אנחנו מתקדמים במתן החיסונים לאזרחי ישראל בקצב מהיר מאוד. אני רוצה להודות לשר הבריאות, למנכ"ל משרד הבריאות, לאנשי משרדו ולצוותים הרפואיים מקרב לב על פועלם. בשעה האחרונה התברר שאנו מובילים בעולם בקצב מתן החיסונים, ומכיוון שהבאנו מיליוני חיסונים אנחנו נוכל להמשיך להוביל בכך וזה הישג יוצא מן הכלל למדינת ישראל.

בכל העולם מכה גל שלישי של המגפה בעוצמה שלא הכרנו עד כה. באירופה ובארה"ב מתים אלפים רבים מדי יום, ייתכן שחלק מכך קשור למוטציה החדשה, או לעונת החורף, או לשניהם אבל זו עובדה ואין ויכוח על זה. גם אצלנו יש עלייה חדה מאוד בתחלואה, אם כי התמותה והתחלואה הקשה אצלנו הן ברמה הרבה יותר נמוכה מרוב המדינות הללו. אם לא נפעל מיד זה לא יישאר כך ותהיה עלייה חדה מאוד, גם של החולים הקשים וגם של המתים. אם נתעכב בנקיטת צעדים נגד התחלואה ונגד ההתפרצות הקשה שאנו רואים, אנחנו נשלם מחיר כבד מאוד, גם בבריאות, גם בחיים וגם בכלכלה.

עכשיו השאלה היא: אם יש כל כך הרבה חיסונים, למה צריך לנקוט בצעדים מגבילים? הרי זה קשה, אנחנו מבינים שההגבלות הן קשות לאזרחי ישראל. התשובה היא כי המהירות פה היא קריטית, המחלה מכפילה את עצמה כל כמה ימים וקצב חיסונים, מהיר ככל שיהיה, לא מכפיל את עצמו. הוא לא יכול להדביק את הקצב המטורף של התפרצות המחלה. אם לא נבלום אותה עכשיו, אנחנו נראה עלייה עוד יותר גדולה של התחלואה. מספר האחיות, הרופאים, הפרמדיקים והחובשים שמזריקים את החיסונים לא מכפיל את עצמו כל כמה ימים ולכן צריך לבלום את המגפה. לא היום – אלא אתמול. כפי שהבינו כל ממשלות המדינות בעולם, אין שום פתרון אחר. אבל אצלנו, האפשרות שלנו לבלום את המחלה ולצאת ממנה היא כנראה הטובה בעולם. אם ננקוט בצעדים הנכונים ובמהירות הנכונה, כמו שעשינו בגל הראשון והשני כשהקדמנו את העולם, ובמקביל נמשיך לחסן בקצב המהיר ביותר בעולם – אנחנו נצא מהמגפה ראשונים בין האומות. על זה אפשר להוסיף, בעזרת השם ובעזרתכם".

עדכון 27.12-

מערכת החינוך תעבוד כרגיל, בכל הגילים וכל הכיתות ובשעות המלאות(לא רק עד השעה 13:00 כפי שאושר מלכתחילה)

לכל ההגבלות העדכניות (מתעדכן באופן שוטף)

הסגר השני משפיע לרעה על נתוני התעסוקה

שיעור המובטלים באוקטובר הגיע שוב לשיא עד ליציאה מהסגר השני

נפתחה ההגשה למענקי סיוע לעסקים ששימרו עובדים בתקופת הסגר