חדשות    

נפתחה ההגשה למענקי סיוע לעסקים ששימרו עובדים בתקופת הסגר

על רקע משבר הקורונה וכחלק מהתכנית הכלכלית לסיוע לעסקים שנפגעו מהקורונה, נפתחה ההגשה למענקי סיוע לעסקים שהמשיכו להעסיק שיעור משמעותי מעובדיהם בחודשי הסגר שני (ספטמבר-אוקטובר). את הבקשות ניתן להגיש באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

עסקים קטנים ובינוניים שמחזורם השנתי נמוך מ-400 מיליון שקלים והכנסותיהם נפגעו מעל 25% בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2020, ביחס לחודשים המקבילים בשנת 2019, זכאים למענק חד פעמי למימון עלויות העסקת העובדים בחודשי הסגר, עם החמרת ההגבלות על פעילותם. העסקים יהיו זכאים לקבל את המענק בכפוף לזכאות למענק "השתתפות בהוצאות קבועות" של רשות המיסים. את המענק ניתן להגיש באמצעות טופס מקוון באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

במסגרת התכנית נקבע כי עבור כל עובד שלא פוטר, או יצא לחל"ת מעבר למכסה מסוימת, יקבל המעסיק תשלום של 5,000 שקלים, כשמכסות העובדים משתנות בהתאם למידת הפגיעה במחזור העסק. כך לדוגמא, עסקים קטנים המעסיקים עד 5 עובדים, ושספגו ירידה במחזור של מעל 25% יהיו זכאים ל-5000 שקלים עבור כל עובד מעבר ל-50% ממספר העובדים שהועסקו ערב הסגר. עסק שמעסיק למעלה מ-5 עובדים ומחזור המכירות שלהם נפגע בשיעור של בין 25% ל-40%, יקבל פיצוי על כל עובד מעבר ל-80% עובדים ועסק שמחזור עסקאותיו נפגע ב-40% עד 60% יקבל מענק של 5,000 שקלים עבור כל עובד מעל ל-70% ממצבת העובדים המקורית וכן הלאה. ככל ששיעור הפגיעה של העסק גבוה יותר, כך יקבל העסק פיצוי עבור יותר עובדים.

מטרת המענק לפצות ולתגמל את אותם עסקים שבחרו להמשיך ולהעסיק עובדים, גם בחודשי הסגר ולמרות הירידה בהיקף הפעילות וההכנסות. החלטת הממשלה לתגמל עסקים ששימרו עובדים, מגיעה כהפקת לקחים מהסגר הראשון. ואכן לפי נתוני הלמ"ס, בסגר הראשון בחודשים מרץ-אפריל היו בישראל 1.3 מיליון מובטלים. בסגר השני, של ספטמבר-אוקטובר, מספר המובטלים ירד לכ-800 אלף, שגם הוא מספר לא מבוטל, אך מעיד כי מעסיקים רבים בחרו שלא לפטר ולהוציא עובדים לחל"ת למרות הסגר ההדוק.

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים: "המענק לשימור עובדים הוא מענק חשוב גם ברמה הכלכלית אך גם ברמה הערכית. תגמול עסקים שבוחרים לתמוך בעובדיהם ולשמר אותם על אף הירידה בהכנסות הוא חשוב מאין כמותו. נמשיך לקדם פתרונות שיטיבו עם בעלי העסקים ויסייעו להם לצלוח את המשבר ונפעל על מנת שהתהליך יתבצע בפשטות ובמהירות המקסימלית."

נפתחה האפשרות להגיש בקשות למענק הסיוע למשפחתונים לחודשים ספטמבר-אוקטובר

אושר- מענק בשל תקופת אבטלה ממושכת לבני 67 ומעלה בסך 2000 שקל

שר האוצר אישר- רף הזכאות למענק השתתפות בהוצאות בנובמבר דצמבר ירד ל-25% לפחות