חדשות    

סולאראדג' גדלה בהכנסות ומאכזבת ברווח; האנליסטים חלוקים

כלכלני אופנהיימר מפרסמים סקירה בעקבות פרסום התוצאות לרבעון השלישי ומותירים את המלצת Outperform על סולאראדג' עם מחיר יעד של 64 דולר – פרמיה של 32% על מחיר השוק.  מנגד בגולדמן זאקס סבורים שהתוצאות החלשות יימשכו גם ברבעונים הבאים ומספקים מחיר יעד של 36 דולר, נמוך ב-26% ממחיר המניה, לצד המלצת מכירה.

סולאראדג' הישראלית, הוקמה על ידי גיא סלע מפתחת מערכות המשפרות ניצול אנרגיה הנספגת מפאנלים סולאריים ובמערכות בקרה על ביצועי הפאנלים המבוססות ענן.

ברבעון השני 2018 הציגה סולאראדג' הכנסות של כ-227 מיליון דולר, גידול של של כ-67% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעוד תחזיות האנליסטים עמדו על 222 מיליון דולר. אכזבה נרשמה משיעור הרווח הגולמי שעמד על 36.1% והיה נמוך מהצפי של 37.7% ומשיעורו ברבעון הקודם.

אכזבה נרשמה גם משורת הרווח הנקי שעמד על 0.82 דולר למניה על בסיס non-GAAP ועל 0.72 דולר למניה על בסיס GAAP, נמוך מהצפי של 0.84 דולר ו-0.78 דולר למניה בהתאמה.

כלכלני אופנהיימר כותבים בהמלצתם שסולאראדג' הפתיעה בשורת בהכנסות, וסיפקה תחזית מעל הצפי גם להכנסות לרבעון הבא. אכזבה נרשמה ברווח הגולמי והנקי שהיו נמוכים מהצפוי, עקב השפעה שלילית של מחסור ברכיבים, התאמות מטבע ושיעור רווחיות נמוך בתחום המסחרי שחלקו במכירות גדל מאד. באופנהיימר אומרים  שהחדירה לשוק המסחרי, שוק גדול משוק המגורים, בנוסף לשווקים חדשים נוספים כגון שוק חברות חשמל, שוק הרכבים החשמליים ושוק ה-UPS, הם מרכיבים חשובים מאד עבור פוטנציאל הצמיחה של סולאראדג'. באופנהיימר צופים המשך צמיחה חזקה בפעילות סולאראדג' לשנה הקרובה, נוכח תחרות חלשה יחסית, ומשאירים את המלצתם על Outperform עם מחיר יעד של 64 דולר. כלכלני אופנהיימר ממליצים לנצל את החולשה במניה להגדלת אחזקות.

באופנהיימר מבססים את מחיר היעד על מכפיל 18 לתחזית רווח GAAP ל-2019. בנטרול המזומנים, נסחרת מניית SEDG במכפיל רווח נמוך במיוחד של 11 לתחזית GAAP ל-2019 (מכפיל חד-ספרתי על תחזית non-GAAP).באופנהיימר מסבירים את תמחור החסר, שאותו הם מכנים "חריג" בחששות המשקיעים מלחצי התחרות שעד כה חדלו לבוא לידי ביטוי, ואומרים כי אינו משקף את פוטנציאל הצמיחה העתידית בתחומים חדשים.

בגולדמן סאקס לעומת זאת, מתייחסים לחשיפה של סולאראדג' למלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, משום שיש לה מתקני ייצור בסין שארה"ב מטילה מיסים על מוצרים מתוצרתה. כלכלי גולדמן מעריכים כי החשיפה הזאת עלולה להוריד עוד את שיעור הרווח הגולמי לכיוון לטווח הנמוך של הציפיות, 30%-40%.

בגולדמן סאקס מנמקים את המלצת המכירה בסיכון לירידה בנתח השוק וברווחיות בשל התחרותיות בשוק, וצופים המשך ירידה ברווחיות גם בהמשך 2018.

ברבעון סיפקה סולאראדג' 114 אלף ממירים ו-2.7 מיליון אופטימייזרים, עם קיבולת הפקה כוללת של 985 מגה וואט. בחלוקה על פי איזורים – 52% מהכנסות הגיעו מארה"ב, 36% מאירופה ו-12% משאר העולם. התזרים מזומנים מפעילות שוטפת עמד על 43.9 מיליון דולר שהגדילו את סעיף המזומנים במאזן ל-438 מיליון דולר.

הנהלת סולאראדג' מסבירה שהירידה ברווחיות הגולמית נבעה כתוצאה ממחסור ברכיבים, בנוסף להשפעה שלילית של התחזקות הדולר ורווחיות גולמית נמוכה יחסית בתחום המסחרי, תחום שהגיע לנתח של כ-44% בתמהיל מכירות החברה (במונחי קובולת הפקת חשמל). הנהלת סולאראדג' אינה מזהה השפעה שלילית כתוצאה מתחרות מצד HUAWEI הסינית, שכבר החלה מכירות בשוקי אוסטרליה וגרמניה, אך מתקשה בתהליכי חדירה לארה"ב.

לגבי הציפיות לרבעון הבא, הנהלת סולאראדג' מספקת תחזית הכנסות בטווח 230-240 מיליון דולר, שגבוה מהקונצנזוס של 228 מיליון דולר ושיעור רווח גולמי בטווח של 36%-38%, לעומת צפי של 37.6. כלכלני אופנהיימר צופים ב-2018 הכנסות של 899 מיליון דולר עם רווח GAAP של 2.90 דולר למניה, ואילו בשנת 2019- הכנסות של 1.036 מיליארד דולר עם רווח GAAP של 3.54 דולר למניה.