חדשות    

סופטבנק מורידה את ההשקעה ב -WeWork ב-14 מיליארד דולר

WEWORK

סופטבנק תכננה להשקיע 16 מיליארד דולר נוספים בחברת חללי העבודה, אבל כעת תשקיע רק עוד 2 מיליארד דולר בשל התנגדות השותפים מסעודיה ומאבו דאבי

לפי דיווחים, חברת סופטבנק היפנית תשקיע בחברת חללי העבודה WeWork רק כ-2 מיליארד דולר נוספים. חברת חללי העבודה היא חברה בבעלותו של הישראלי אדם נוימן.  לפי הפייננשל טיימס, העסקה טרם אושרה.

לאחרונה דווח כי בעלי סופטבנק  מאסיושי סון מתכוון להשקיע  16 מיליארד דולר בחברת חללי העבודה, אלא ששותפיו הסעודיים ומאבו דאבי, המושקעים ב-50 מילארד דולר בקרן, לא הסכימו לאשר את ההשקעה. לכן החליט להשקיע השקעה קטנה הרבה יותר, של  2 מיליארד דולר המתווספת לסבבים קדומים שמסתכמים ב-8 מיליארד דולר.

ההשקעה הראשונה של סופטבנק ב-WeWork  הייתה במרץ 2017, אז הסתכמה ב-300 מיליון דולר. להם נוספו 4.4 מיליארד דולר באוגוסט אותה שנה עם השתתפות קרן ויז'ן, גם היא בבעלותו של מאסיוישי.

וב2018 הושקעו 4 מילארד בחברה של סופטבנק וויז'ן.

אם השקעת הענק של 16 מיליארד הייתה יוצאת לפועל, רובה היו מוקדש לקניית משקיעים בחברה ורק 6 מיליארד דולר היו מוזרמיםלחברה עצמה.  במקרה כזה לסופטבנק ולוויז'ן היו אחוזי שליטה בחברה. מקורות בחברה מעריכים כי ההשקעה תבוצע בשתי פעימות: מחצית לפי שווי של 20 מיליארד דולר לחברת חללי העבודה ומחצית לפי שווי של 42 מיליארד דולר. אפשרות נוספת היא השקעה חד פעמית של 2 מיליארד דולר לפי שווי של 36 מילארד דולר לחברה.

משקיעים בסופטבנק לא מבינים את השקעת הענק ב-Wework; דורשים השקעה סבירה יותר

האם סופטבנק תרכוש את WeWork?

Wework  בחלל: האם החברה שווה 20 מיליארד דולר? לא