חדשות    

סין וארצות הברית חתמו על שלב ראשון בהסכם הסחר

פריצה משמעותית בין ארה"ב לסין. השתיים חתמו על הסכם סחר בנוכחות שני הנשיאים, שלפיו סין תתחייב בשנתים הבאות לרכוש סחורות ושירותים אמרקניים, שיגדילו את היצוא לסין ב-200 מיליארד דולר.

סין הסכימה לקנות שירותים וסחורות מחוואים אמריקאים, מוסדות אנרגיה ותעשייה. החוואים לסדם צפווים לגידול ביצוא  לסין, מ-24 מיליארד דולר ל-40 מיליארד דולר.

לקראת החתימה על ההסכם הודיע שר האוצר האמריקני סטיב מנוחין על הוצאתה של סין מרשימת המדינות המבצעות מניפולציה במטבע היואן. הסינים מתחייבים שלא להחליש באופן מלאכותי את היואן המקומי, ומשרד האוצר האמריקני גם ציין את החיזוק במטבע הסיני כסימן חיובי שיכול להצביע על שינוי מגמה בבייג'ין.
במסגרת ההסכם מתחייבת סין לפעול בשקיפות ולתת פומבי להתנהלות המדינה גם בנוגע למטבעות חוץ. הסינים בירכו על המהלך וציינו "מעולם לא ביצענו מניפולציה במטבע".
בתמורה לקניית הסחורה האמריקאית יפחיתו האמריקנים את עול המכסים על יבוא מסין, אך יותירו מכסים על סחורה בשווי 380 מיליארד דולר.
רוברט לייטייזר, נציב הסחר של ארה"ב ואסטרטג מלחמת הסחר בממשל טראמפ, בירך על ההסכם הצפוי. "זו עסקה טובה מאוד לארה"ב", אמר בראיון לפוקס ביזנס. עם זאת, הודה לייטייזר, המחזיק בקו ניצי במיוחד נגד סין, כי בשלב זה אינו יכול להצהיר שהסינים אכן ימלאו אחר הקווים המנחים בנוגע לגניבת קניין רוחני מחברות אמריקניות. לדבריו, "אנחנו אנשים קשוחים ומצפים מהסינים לפעול על פי חוק, ואם הם לא יעמדו בו ננקוט נגדם צעדים – אבל כרגע אני יכול לומר שההסכם שנחתם הוא צעד ענק קדימה".