שוק ההון    

סלקום מעלה מחירים והמשקיעים מתלהבים; המניה עולה ב-6%; גם המניה של פרטנר עולה בחדות

אחרי שהתבשרנו על התייקרות המים לצריכה פרטית ועל העלאת מחירים שמבצעות חלק מחברות המזון – העליות המחירים מגיעות גם לסלולאר, והפעם זו סלקום שמעלה מחירים בכ-10 שקלים בממוצע לחבילה.

בסלקום ממתגים את העלאת המחירים תחת הכותרת "שינוי מודל התמחור הסלולרי". הם לא מעלים מחירים. הם רק משנים אותם. מה לעשות שזה כלפי מעלה?!

המשקיעים של סלקום אוהבים את העלאת המחירים והמניה מזנקת כעת במעל ל-6 אחוזים בבורסה בתל אביב.

גם המניה של פרטנר עולה כעת בכ-4.5%. כנראה שהמשקיעים צופים כי חברות הסלולאר האחרות ינצלו את ההזדמנות ויעלו מחירים גם הן, על מנת לשפר את שיעורי הרווחיות שלהן, שנפגעו קשות בשנים האחרונות שאופיינו בתחרות גוברת במגזר.

סלקום הודיעה כי תשנה את מבנה החבילות שהיא מציעה ללקוחות חדשים החל מחודש נובמבר הקרוב.

סלקום מבטלת את ההתחייבות של המצטרפים לתוכנית ותיתן גלישה ללא הגבלה בחלק מהפליקציות הפופולאריות כגון אינסטגרם, וויז, וואטסאפ ופייסבוק. גלישה באתרים אלו לא תשפיע על נפח הגלישה האפשרי באתרים "רגילים".

לדוגמא, החבילה הפופולארית של 30 גיג'ה כולל שיחות, סמס, גלישה ללא הגבלה בארץ לפייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, ווייז הכוללת גם 500 דקות שיחה לחו"ל תעלה 49.90 שקל לחודש. 50חבילה עם 50 גיג'ה גלישה תעלה 59.90 שקל לחודש ו-100 ג'יגה גלישה תעלה, 69.90 שקל לחודש.

חבילת הקוואטרו של סלקום – הכוללת תשתית אינטרנט, ספק אינטרנט בנפח של 30 גיג'ה, סלקום TV, קו טלפון ביתי ושני קווי סלולר – לא יתייקר וימשיך לעלות 209 שקל.

צריך לזכור שניוד של מספרים מחברה לחברה לוקח היום מספר דקות ואינו כרוך בטירחה מיוחדת. לכן, יהיה מעניין לראות עד כמה רגישים לקוחות הסלולאר לשינוי במחיר של 10 שקלים שהוא מצד אחד לא גבוה מאד אבל מצד שני, באחוזים, מדובר בשיעור לא מבוטל של עשרות אחוזים דווקא בחבילות הזולות יותר.

כלכלני לאומי – מוצאים בדוח של פרטנר גם נקודות חיוביות

אייפון – הדור הבא; כמה זה יעלה?