מובייל וגאדג'טים    

סמסונג נוט 10 החדש – מסך גדול יותר אבל קל יותר

מעודכן ל-08/2019

הושק השבוע הגלקסי נוט 10 פלוס, מכשיר הדגל החדש של סמסונג. באירוע בניו יורק נחשפו כמה חידושים – ובעיקר מסך עצום ומתקדם של 6.8 אינץ'.

למרות המסך הארוך והרחב, המשקל שלו מאוד קל:  משקל של כ-198 גרם, מעט טלפונים עם מסך רחב מגיעים למשקל כזה. גם הגלקסי נוט 9 משנה שעברה שקל 200 גרם, למרות מסך קטן הרבה יותר. הצבע משתנה בהתאם לתאורה בעקבות ציפי רפלקטיבי.

בנוסף עט המכשיר שופר ומתאים לכמה רבדים של מציאות רבודה. העט החכם מאפשר לצייר באוויר וליצור כך אלמנטים וירטואליים בסרטונים. החברה הדגישה את היכולת הזו בהקשר המדיה חברתית – יצירת סטוריז, למשל.

מבחינת צילום יש לו ארבעה חיישנים מפותחים, מצלמת הסלפי ממוקמת בחריץ בודד בראש המסך ומספקת איכות טובה. איכות התמונה נשמרת בזום וכן בתנועה.
בעלי חלונות 10 יכולים ליהנות מסנכרון מלא עם ההמשק של חלונות. המכשיר מתאים גם לגיימרים כבדים בזכות קירור מיוחד המרגיע את המכשיר המתחמם. ועם העט החכם תוכלו גם לצייר ביישומי אופיס.
עם זאת, בעת ההכרזה על זוג מכשירי ה-Galaxy Note 10, סמסונג  גרמה לבלבול לא קטן בסרטון ההשקה ששחררה בו היה רשום בפירוש כי מסגרת האלומיניום הוחלפה במסגרת העשויה מנירוסטה – בדומה ל-iPhone X / XS.
אבל מתברר כי סמסונג  רצתה להשתמש בחיפוי נירוסטה למסגרת, אבל הדבר השתנה במהלך פיתוח המוצר. בחברה אישרו כי אכן המסגרת מיוצרת מאלומיניום, ובכך גם מיהרה לתקן את הטעות והשמיטה את המילה "פלדת אל-חלד" מאתר הבית שלה וגם הסירה את הסרטון המדובר מהרשת.בכל מקרה מסגרת האלומיניום עדיפה כי נשרטת פחות. בסוף החודש יפורסמו המחירים הרשמיים.