אחזקת דירה    

ספת נוער או מיטה – מה עדיף?

pixabay

בשלב מסויים – המיטה של הילדים כבר לא מספיקה. המתבגר או המתבגרת שלכם,  כבר "גדולים" על המיטה, והגיע הזמן להחליף. אתם יכולים להחליף למיטה גדולה יותר, או לספה – ספת נוער. מיטה זו המיטה שהיתה רק ארוכה יותר; ספה גדולה יותר, ולרוב גם איכותית, נוחה ותופסת שטח קטן יותר (ניתנת לפתיחה) מאשר מיטה הרגילה. אבל לפני שניכנס להבדלים בין ספת נוער למיטה,  חשוב להזכיר כי מיטה, ספה, זה לא עניין של מה בכך. מדובר בשינה של הילדים, ושינה זה אחד מהבדברים החשובים והנחוצים להם ביותר – לבריאותם  ולהתפתחותם ( הפיזית והנפשית). 

הורים למתבגרים ובני נוער צריכים להציב את איכות השינה של הילדים בראש סדר עדיפויות. לפי רשימת המלצות של מומחים מאיגוד השינה של ארצות הברית, ילדים בגילאי 6-13 שנים צריכים לישון 9-11 שעות בלילה – בעוד בגילאי 14-17 שנים עומד מספר השעות המומלץ על 8-10 שעות. בפועל, חלק גדול מהמתבגרים ובני הנוער הולכים לישון בשעות מאוחרות, מתקשים להירדם ולא מייצרים את הרצף הנדרש לבריאותם.

אחד הפתרונות שעומדים לרשות ההורים הוא החלפת המיטה. במקום מיטה רגילה, קטנה ומצומצמת שמתאימה לילדים, כדאי להורים לרכוש עבור המתבגרים שלהם ספת נוער שתשמש אותם אפילו עד אחרי הצבא. מלבד העלות הכלכלית המשתלמת, יש לספת נוער מן הסוג הזה עוד כמה יתרונות משמעותיים:

  1. אפשרויות פתיחה ומודולאריות

ההבדל בין מיטה רגילה לספת נוער הוא בפתיחה. בעוד המיטה הרגילה תופסת הרבה מקום וקשה לסדר אותה בחדרי נוער לצד רהיטים, פינת מחשב וכיסאות לאירוח, הספה נפתחת בשניות ספורות. עצם היכולת לפתוח את המיטה מרחיבה את אפשרויות השימוש וגם מייצרת מודולאריות שהיא תכונה נחשקת בחדרי נוער ומתבגרים.

  1. שינוי מראה החדר

ספות נוער עונות על צרכים פונקציונאליים ודקורטיביים. ברמה האסתטית, אפשר להסתפק בהחלפת של המיטה בספה בשביל לשנות את מראה החדר כמעט ב-180 מעלות. זה אומר שההורים לא צריכים לשלם ביוקר על הרמת ריצוף וצביעת קירות, שהם יכולים להתאים את החדר הנוכחי לצרכי הילדים גם כאשר הם מתבגרים ושבעזרת המיטה הם חוסכים זמן וכסף.

  1. שמירה על סדר ופתרונות אחסון

הנטייה של הילדים לצבור ערימות של פריטים מיותרים לא חולפת עם גיל ההתבגרות. במידה וההורים רוצים לעזור להם לפתח סוג של עצמאות ואחריות אישית, עליהם להעמיד לרשותם כמה שיותר פתרונות אחסון. הדרך לאותם פתרונות אחסון עוברת בשימוש בספת נוער עם ארגז מצעים ייעודי. מלבד המצעים, הארגז יכול לשמש לטובת אחסון פריטים אחרים שבהם בני הנוער לא משתמשים על בסיס יום יומי.

  1. איכות גבוהה

ספות נוער במפרט טכני מתקדם מחזיקות מעמד 10-15 שנה לפחות. המפרט משפיע על איכות המיטה, השלד והמזרון ועל היכולת של בני הנוער להירדם מהר. ככל שזמן ההירדמות מתקצר, כך עולה הסיכוי שבני הנוער ישיגו את שנת הלילה הנדרשת עבורם. במקביל, לאיכות הגבוהה יש משמעות כלכלית כי היא חוסכת את הצורך בהחלפת המיטה על רקע בלאי ושחיקה.

  1. תמיכה אורטופדית

עד לפני מספר שנים נאלצו הורים לילדים להסתפק רק ביתרונות הגודל והעיצוב של ספות נוער. כיום כבר ברור שאין תחליף לתמיכה אורטופדית ופיזור לחצים מלא, ולכן כאן נכנסים לתמונה היתרונות של הספות החדשות.

 

בוחרים מיטה זוגית – כל מה שצריך לדעת!