חדשות    

עבירת נהיגה ללא רישיון תלויה בנסיבות המקרה

קרדיט: shutterstock
מעודכן ל-08/2019

נהג עם רישיון זר נהג ללא רישיון ישראלי וקיבל 3 חודשי פסילה. נהג קיבל עונשים קלים ביותר על נהיגה ללא רישיון, ובהם  3 חודשי פסילה, 6 חודשי פסילה על תנאי וקנס של 1,500 שקל. הסיבות לקלות העונשים:  רישיון נהיגה זר בעבר כך שלא מדובר באדם שמעולם לא הוכשר לנהיגה וסיכן את הציבור, הוא תיקן את המצב והוציא רישיון בישראל, מצבו כאב לשניים המפרנס בקושי את משפחתו.

המשטרה עצרה את הנאשם כשהוא נוהג בלי רישיון נהיגה ומעולם לא הוציא רישיון בישראל. הנאשם הודה והורשע בעבירה של נהיגה ללא רישיון. המדינה ביקשה שיקבל-6 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה של יותר משנתיים בפועל, פסילה על תנאי, קנס והתחייבות שלא לבצע עבירת תעבורה בעתיד.

לדעת המדינה מדובר באחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר לנוכח הסכנה הטמונה לציבור במצב שבו אדם נוהג ללא הכשרה מתאימה ומבלי לדעת את חוקי התנועה. תגובת ההגנה הייתה כי היה לו רישיון זר בתוקף כך שלא היווה סכנה וכשנודע לו על העבירה הוציא רישיון נהיגה ישראלי ולא ביצע עבירות נוספות.

לכן ביקש הסנגור עונש קל של פסילת מינימום. עוד  ביקש הסניגור להתחשב בכך שמשפחתו של הנאשם – נשוי ואב לשניים – תיפגע אם ייכנס לכלא כיוון שהיא תלויה בפרנסתו, ובכך שהוא הודה בהזדמנות הראשונה ולא ביצע עבירה נוספת מאז שנתפס.

השופטת קבעה כי עבירת נהיגה ללא רישיון תלויה בנסיבות המקרה: דינו של נאשם שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה ומסכן את הציבור משום שלא עבר הדרכה מתאימה שונה מדינו של אדם שהוציא רישיון נהיגה זר שלא הומר לרישיון ישראלי. עוד הראתה כי טווח הענישה נע בין פסילה על תנאי וקנס לבין מאסר על תנאי ופסילה של שישה חודשים – תלוי בחומרת המעשה ונסיבותיו.

השופטת שוכנעה כי נסיבות המקרה אינן מצדיקות מאסר בפועל.  במקום זאת השופטת דנה את הנאשם לפסילה בפועל למשך 3 חודשים, פסילה על תנאי של 6 חודשים למשך 3 שנים ותשלום קנס של 1,500 שקל.

מה צריך לדעת על רישיון נהיגה בינלאומי – מתי ואיפה צריך?

בקרוב – לא תצטרכו להחזיק רישיון רכב ורישיון נהיגה בנסיעה