חדשות    

עובדים בבנק ישראל עובדים שלוש שעות פחות, בניגוד לחוק התקציב

בביקורת שערכו לאחרונה אנשי אגף השכר של משרד האוצר,  התברר כי עובדי חטיבת  השווקים הפיננסים ומט"ח בבנק ישראל, המועסקים במתכונת עבודה של ימי שני עד שישי בגלל הפעילות מול שוקי חו"ל, מועסקים בהיקף משרה הנמוך בשלוש שעות מזה של כלל העובדים במגזר הציבורי – שעות שבועיות במקום 42 שעות – בניגוד לחוק התקציב.

למרות דרישת האוצר לחייב את העובדים בשלוש שעות נוספות,ועד העובדים ובנק ישראל  מפעילים לחצים על משרד האוצר לסגת מהדרישה, משום שכך הוסכם עמם מראש.

הנוהג החל מ-2007 כאשר העובדים בבנק ישראל חולקו לשתי קבוצות – דור א' (ותיקים) ודור ב' (צעירים). לגבי דור א' הוחלט כי לא ניתן לפגוע בתנאי העבודה שלהם שנצברו, ואילו ביחס לעובדי דור ב' נקבע כי תנאי העסקתם יהיו זהים לכלל המגזר הציבורי.

עובדי הבנק וכן גורמים בתוך בנק ישראל מפעילים לחצים על משרד האוצר לסגת מהדרישה. לטענת האוצא,  מדובר בעובדים בשכר חודשי בסיסי ממוצע של 24 אלף שקל בחודש, ולצד תנאים נוספים כמו תקן לרכב מגיע השכר ברוטו לכ-26 אלף שקל בחודש, כך ששלוש שעות נוספות היא לא פגיעה מהותית בתנאיהם. באוצר אומרים כי "אין זו בעיה של משרד האוצר שבנק ישראל הבטיח לאותם עובדים לעבוד שלוש שעות פחות, ובכך חטא לחוק יסודות התקציב".

עם זאת, במשרד האוצר מנסים להגיע לפשרה ולתת הקלות מסוימות לעובדים שבכל זאת מגיעים לעבודה ביום שישי, השונה מיום רגיל, כך שייתכן כי בסופו של דבר שלוש השעות הנוספות יתקצרו לכדי שעה נוספת אחת.

מבנק ישראל נמסר: "לא נוכל להתייחס לנושאים הקשורים למו"מ בנושא יחסי עבודה"

בנק ישראל ממליץ על שינויים מערכתיים במערכת החינוך ובקרב לימודי החרדים – ומה עם ארגוני המורים והמפלגות החרדיות?

בנק ישראל: צמיחה נמוכה במיוחד של 3% בישראל, באוצר: צמיחה של 1%