חדשות    

עובדי מדינה יקבלו מאות שקלים פיצוי על ימי הלחימה

חדשות טובות לעובדי המדינה  שנעדרו מעבודתם במהלך סבב הלחימה האחרון בעזה, אבל רק לאלו שגרים במרכז. אלו יקבלו פיצויים מהמדינה.

ההחלטה של נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הפכה את החלטתו הקודמת. הוא  הוציא הנחיה חדשה שלפיה עובדי המדינה המועסקים באזורים דן, ירקון והשפלה (לפי הגדרות פיקוד העורף) יקבלו השלמת שכר של עד חצי יום עבודה. ההחלטה התקבלה אחרי התערבותו בנושא של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי. הערים המרכזיות שבהן יקבלו התושבים פיצוי: בתוך אזורי דן, ירקון והשפלה: הרצליה, תל אביב, רמת גן, גבעתיים, ברק, חולון, בת ים, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, שוהם, ראש העין, פתח תקווה, יהוד, אור יהודה, לוד, רמלה ורמת השרון.

סכום הפיצוי נאמד במאות שקלים לעובד, בהתאם לתפקיד ולוותק. סך הכול עשרות אלפי עובדים שלא הגיעו לעבודה בהנחיית פיקוד העורף. כחודש לאחר מכן, פורסם חוזר הממונה על השכר ובו נקבע כי עובדים שנעדרו מהעבודה ביום זה ושמקום עבודתם באזורים שהוזכרו לעיל, יהיו רשאים לנצל יום חופשה או יום בחירה מהימים הצבורים שעומדים לרשותם. כלומר, אותם עובדים לא היו זכאים לקבל שכר עבור אותה היעדרות. עם התערבות יו"ר ההסתדות התהפכה ההחלטה.

לפי המכתב, הפיצוי יינתן בהתקיימם של כמה תנאים. למשל אם מדובר בעובדי מדינה שנעדרו או עזבו את העבודה בשל הנחיית פיקוד העורף והצהירו על כך בכתב בפני הסמנכ"ל הבכיר להון אנושי ומנהל, המנהל האדמיניסטרטיבי, או ראש אגף משאבי אנוש, במשרד או ביחידת הסמך.

תנאי אחר הוא אישור של הסמנכ"ל והממונה על הביטחון במשרד או ביחידת הסמך, כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף לא ניתן היה לקיים מהלך עבודה תקין במקום העבודה הקבוע של העובדים או שלא ניתן היה להגיע אליו, ביום זה או בחלק ממנו. עם זאת, עובדים חיוניים לא יהיו זכאים לפיצוי.

סוכם מתווה פיצוי למסעדנים ובעלי האולמות בעוטף עזה