תיירות    

עולם התעופה: כך ייראה העתיד במחלקת התיירים

מעודכן ל-02/2020

מושבים שהופכים למיטה, כיסאות שמסתובבים זה אל זה ותוספת מקום לרגלי הנוסעים, אלה רק חלק מהרעיונות שהציגו המשתתפים בתחרות השנתית לעיצוב קבינת המטוס

אמנם הנחת המוצא הרווחת היא שמטוס צריך להביא אותנו ממקום למקום ותו לא – ואיש לא מצפה לחוויית טיסה פנומנלית במחלקת התיירים (economy), אבל אין זה אומר שאי אפשר לשאוף לשינו.

מדי שנה בשנה מתקיימת בהמבורג שבגרמניה תחרות שבה מוענק Crystal Cabin Awards – פרס שנתי (עצמאי) של ארגון מקומי, המוענק לבעלי רעיונות עיצוב חדשניים לקבינת מטוס הנוסעים. בבסיס התחרות עומד הרעיון לפיו, עם קצת חשיבה מחוץ לקופסה ופתיחות לרעיונות חדשניים אפשר לשנות לחלוטין את חוויית הנוסעים.

המושבים הקדמיים יהפכו למיטה משפחתית

זו השנה ה-14 שבה יוענק הפרס, ובימים האחרונים פרסם הארגון את רשימת המועמדים הסופית, שבה נכלל מספר שיא של 105 הצעות שמגוון תחומים, שהגיעו מ-21 מדינות שונות.

כך למשל, בתחום "נוחות הישיבה", הוצג מנגנון מיוחד שפיתחה קבוצת Heinkel, שיאפשר סיבוב של המושבים, באופן שיאפשר ישיבה משותפת של שני זוגות הפונים זה אל זה.

הצעה אחרת, שאולי תקל את הטיסה עבור רבים, היא זו שהגתה חברת התעופה אמירייטס של איחוד האמירויות. ההצעה נקראת בשם "Eco Sea" ובעצם מדובר ביוזמה לייצור מושבים נוחים במיוחד במשקל קל מאוד, אשר מאפשרים להרחיב מהותית את הטווח לרגלי הנוסע.

המחלקות יופרדו ב"מסכים מועילים"

חלק מההצעות התמקדו בתחום השמירה על איכות הסביבה, כמו זו של חברת Diehl Aviation לשימוש במים ממוחזרים, כולל מים המשמשים לשטיפת ידיים, לצורך שטיפת האסלה. לפי ההצעה, המחזור יוביל ל"חיסכון" של 550 טונה CO2 לשנה למטוס בואינג 787.

בקטגוריית החיסכון ניתן למצוא גם את חברת התעופה ההולנדית KLM בשיתוף עם Delft University of Technology, שמפתחות יחד מטוס עתידי חסכוני (The Flying-V airplane), שיכלול לפי ההצעה שהתקבלה מושבי "אקונומי" הניתנים לתזוזה באופן שמאפשר הפיכתם למיטות שטוחות ונוחות, באופן שימקסם את פוטנציאל החלל של הקבינה.

חברות אחרות בחרו לעסוק דווקא בחוויית הנוסע. כך למשל הציעה חברת איירבוס שהתקבלה לרשימה הסופית הצעה שלדברי הוגיה צפויה להיות הדור הבא של קבינת המטוס, והיא מכונה Airspace Cabin Vision 2030. בגרסה זו המושבים מעוצבים באופן שמעניק פרטיות רבה בהרבה מהנהוג כיום, עם "כנפיים" בכל צד, כאשר כל מושב הוא בעל חיבורים דיגיטליים מלאים, עם קישור בין המובייל או הטאבלט של הנוסע למסך של המטוס.

הזוכים בפרסים בקטגוריות השונות יוכרזו במהלך תערוכת Aircraft Interiors Expo שתיערך בחודש מרץ בהמבורג.

האוויר שאתם נושמים במטוס: מה הוא מכיל ולמה זה מסוכן לכם?

התעשייה האווירית חתמה על עסקת ענק להסבת מטוסים ב-400-380 מיליון דולר