חדשות    

עוסקים מורשים, המע"מ יידחה עד 26 במרץ

תשלום המע"מ יידחה בעשרה ימים בלבד. שר האוצר משה כחלון ומנהל רשות המסים ערן יעקב הודיעו על דחייה   של המועד  לדווח ותשלום למע"מ,  ממחר ה – 16 למרץ עד ל – 26 למרץ. מועד הדיווח ותשלום המע"מ נדחה ממחר (ה-16 במרץ) ל-26 במרץ, כך  עולה מהודעת רשות המסים.

במס הכנסה לא חל שינוי במועדים בתשלומים או במקדמות. עם זאת ברשות הסבירו שכיוון שמדובר במקדמות הצופות את השנה, העסקים יכולים לצמצם את תשלום המקדמות בהתאם למצב הנוכחי, שבוודאי יפגע בהם, ללא כל החלטה או נוהל רשמי.

המטרה  של ההליך במע"מ היא להקל על המגזר העסקי המתמודד עם ההשלכות הכלכליות של התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם והשבתת מקומות העבודה בעקבותיו. רשות המסים   הודיעה גם כי הנחתה את מנהלי המשרדים בכל מערכי המס לפעול בהתחשבות מירבית ולתת מענה פרטני לעסקים שנקלעו לקשיים בשל המצב.

אף שהדחייה כרגע היא לעשרה ימים בלבד, בשיחות שנערכו בנוגע לדחייה הוסכם עוד כי במקרה שהמשבר יחריף, תינתן דחייה נוספת עד חודש אפריל. בנוסף, במקרה שעסקים מסוימים יפנו באופן אישי בבקשה לאורכה נוספת בשל המצב, תישקל אורכה פרטנית.

רו"ח איריס שטרק, נשיאת הלשכה אמרה בתגובה כי "הארכה של עשרה ימים ממחר ל-26.3 בתשלום מע"מ היא בהחלט צעד חיובי. עם זאת יש להאריך גם את מועדי הדיווח והתשלום של מע"מ באמצעות האתר ב 19.3 ואת הדיווח והתשלום באמצעות הדוחות המקוונים ב-23.3. כמו כן, העובדה שאין שינוי במקדמות וניכויים היא חמורה, ויש לתת מענה גם במתן אורכות מיידות בנושאים אלו.ביטוח לאומי אמור לפעול בהתאם להחלטות מס הכנסה, כך שהחלטות אלו משפיעות גם על מדיניות הביטוח הלאומי".

האוצר: ";העלאת המע";מ כבר ביולי"; – גם העניים ייפגעו

מה מסתתר מאחורי המע"מ בהלוואות