תוכן ממומן    

עורך דין נזיקין

תמונה:PIXABAY

אם נפצעתם או נגרם לכם נזק, פיזי או נפשי, ככל הנראה שהינכם זכאים לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לכם. על מנת להבין אם מגיע לכם פיצוי כספי, ממי, וכמה, מומלץ להיעזר בעורך דין נזיקין עוד מהרגע הראשון.

דיני נזיקין

מי שניזוק בסיטואציה מסוימת שלא הייתה בשליטתו או באחריותו, רשאי להגיש תביעת נזיקין ולקבל פיצוי על העוול שנגרם לו. המקרים בהם ניתן להגיש תביעת נזיקין מפורטות בחקיקה, אם כי נדרש ידע ומקצועיות של עורך דיו נזיקין מנוסה שיאשר האם הסיטואציה אכן מאפשרת הגשת תביעה, וכיצד יש לנסח אותה לצורך זה.

מה חשוב לעשות לאחר נזק גוף בתאונת דרכים,

יש להתפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי כמו כן, יש לספר לגורם הרפואי המטפל מה מקור נזק הגוף. חשוב לפרט מהם האיברים שנפגעו בתאונת הדרכים ומהם המגבלות מהם סובל הנפגע. במידה ומדובר בתאונת עבודה, בדרך מהעבודה או בחזרה מהעבודה יש לספר זאת לגורם הרפואי המטפל כבר בראשית הטיפול.

מה חשוב לעשות מיד לאחר נזק רכוש לרכב כתוצאה מתאונת דרכים,

במידה וניתן יש לצלם את הרכבים בטרם הוזזו ובנוסף לתעד את הפגיעות ברכבים באמצעות צילום הנזקים ברכבים המעורבים בתאונה גם אם מודבר בכמה רכבים מעורבים בנוסף, במידה והיו עדים לקרות התאונה חשוב לקבל מהם את מלוא הפרטים. במידה ותהיה מחלוקת בין הנהגים המעורבים מי מבינם אחראי לתאונה ראיות אלו יכול ויעזרו לקבוע מי מבין הנהגים המערבים בתאונת הדרכים אחראי לאופן קרות התאונה.

תביעות נזיקין

היריעה קצרה מלהכיל את סוגי המקרים בהם ניתן יהיה לקבל פיצוי בעבור הנזק, אך ניתן לחלק אותם לשני סוגים עיקריים:

  1. נזקים בגוף, כמו פציעות המתרחשות במקום העבודה (הנקראות גם תאונת עבודה), תאונות דרכים, רשלנות רפואית, נפילה בשטח ציבורי שבאחריות העירייה וכדומה.

רצוי להתייעץ עם עורך דין נזיקין אם מדובר בנזק המהווה בסיס לתביעת נזיקין.

מהות התביעה

בתביעת הנזיקין יש צורך קודם כל להוכיח כי אכן נגרם נזק לתובע. בנוסף, על התובע להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לו לבין האחריות של הנתבע; האם הנזק נגרם כתוצאה מהתנהגות שגויה של האחראי, והאם הוא אכן האחראי משפטית על הנזקים הנגרמים לתובע. חשוב להגיש את התביעה בליווי של עורך דין נזיקין, על מנת למצות את מקסימום הפיצוי הכספי המגיע בעקבות הנזק.

כיצד מוכחים נזק גוף בתביעה כנגד מזיק

כאשר מגישים תביעת נזיקין בקשר עם תאונה המלווה בנזקי גוף שאינה תאונת דרכים, נדרש לצרף לכתב התביעה חו"ד רפואית ערוכה כדין באמצעות מומחה רפואי. חו"ד רפואית זו, תצורף לכתב התביעה ותוגש לבית המשפט יחד עם כתב התביעה כמובן, שלנתבע קיימת  הזכות לבדוק את התובע באמצעות מומחה רפואי מטעמו אשר יגיש חו"ד ערוכה כדין בעניין גובה הנכות של התובע.