חדשות    

עיריית תל אביב מגרילה 84 יחידות דיור מוזלות

הדירות בשכונת גני שפירא, יד אליהו, יסוד המעלה ובמיזמי WE ומידטאון

עיריית תל אביב-יפו מגרילה 84 יחידות דיור בנות השגה בחמישה פרויקטים בעיר. לפי ההגרלות יוצעו יחידות דיור להשכרה במחירים נמוכים בפרויקט WE, בשכונת גני שפירא, ביד אליהו, ביסוד המעלה ובפרויקט מידטאון.

בשנים האחרונות מובילות עיריית תל-אביב-יפו והחברה העירונית "עזרה ובצרון" את הקמתם של פרויקטים ראשונים מסוגם לדיור בר השגה בעיר. מטרת המהלך הינה לייצר אפשרויות מגורים בעלויות נמוכות לתושבי העיר תל-אביב-יפו, מבלי להתפשר על איכות הדירות. כך בפרויקטים מסוימים מוקצות דירות שמחירן אמור להיות נמוך ממחיר השוק

 

לאחרונה הרחיבה  עיריית תל אביב את תנאי הזכאות לדיור בר השגה בעיר לציבור מגוון ורחב יותר עקב בקשות התושבים.

הקריטריונים  המעודכנים של הזכאים לדיור בר-השגה הם:

הקריטריונים לקביעת הזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר השגה של העירייה, והינם פועל יוצא של שיקולי מדיניות ובראשם הגדרת זוגות ומשפחות בתחילת דרכן ממעמד הביניים כקהל היעד המרכזי.

הקריטריונים המעודכנים  לדיור בר השגה

תושבות בתל-אביב-יפו – תנאי זכאות זה הורחב. נקבע כי תושב תל- אביב-יפו, הוא מי שכתובתו הרשומה בעיר במשך שלוש השנים האחרונות לפחות, או במשך ארבע שנים לפחות מתוך עשר השנים האחרונות שקדמו למועד הקובע א.
קריטריון הגיל- גילו של אחד הבגירים לא יעלה על 45, אלא כן במשק הבית יש ילד אשר גילו מתחת לגיל 12 שנים במועד הקובע, והרשום בתעודת הזהות של המועמד הבגיר. קריטריון ההכנסה- קריטריון זה הורחב, כך שעל הסכום הקבוע ברף העליון של העשירון השביעי בהתאם לפרסומי הלמ"ס, התווספו 10 אחוזים. כמו כן, נקבע כי קריטריון זה ייבחן בממוצע של כל החודשים בהם עבד המועמד ב-36 החודשים הקודמים למועד הקבוע. כמו כן המועמד לא יכול להיות בעל דירה.

בתקנון מובטח כי הזוכים יזכו לחוזי שכירות יציבים למשך שלוש שנים, ותינתן הארכה לשנתיים נוספות. כלל הזכיות בהתאם לחתימת המתמודדים בפני היזמים ובעמידה בקריטריונים של העירייה.

הפרויקטים המוגרלים

העירייה פרסמה את המחירים ב-WE– מתחם עירוני חדש ההקרוב למגדלי עזריאלי, יוגרלו עשר יחידות דיור של 3-2 חדרים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תהיה כ-4,200 שקל לדירת 2 חדרים וכ-5,000 שקל לדירת 3 חדרים.

בפרויקט מידטאון תל אביב – סמוך למתחם שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144), תגריל העירייה שלוש יחידות דיור בנות 3 חדרים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תהיה כ-5,000 שקל, ובפרויקט יד אליהו יוגרלו 17 דירות בנות חדר או שניים. השכירות החודשית בפרויקט יד אליהו תהיה כ-1,600-1,100 שקל לדירת חדר עד חדר וחצי, ו-2,700-1,500 שקל שכירות חודשית עבור דירת חדר וחצי עד 2 חדרים.

פרויקט מידטאון הוא פרויקט הדגל של עיריית תל אביב, כך באוקטובר 2018 רוב הדירות להגרלה בדיור בר השגה בעיר היו במיזם זה. מידטאון הוא פרויקט שמשווק כ"מגורי יוקרה". זהו מגדל המגורים הגבוה בישראל, 50 קומות גובהו, עם 338 יחידות דיור. יזמי הפרויקט הם אלקטרה מגורים, יורוקום נדל"ן וקנדה ישראל. באתר קנדה ישראל מספרים על המגדל: "מגדל המגורים של מידטאון הוא מגדל יוקרתי יוצא דופן המתנשא לגובה 50 קומות וכולל שלל מתקנים לרווחת הדיירים, שטחים ציבוריים, בריכת שחייה ועוד"

מדרום למתחם צפוי להיסלל כביש גישה חדש, ובעתיד צפוי להיבנות גשר חדש מעל נתיבי איילון שיקשר את רחוב עמק ברכה אל המתחם מכיוון מזרח. בכיוון מערב צפוי להיבנות גשר להולכי רגל. סך שטח המשרדים, המגורים והמסחר הנבנים בפרויקט עומד על כ-125 אלף מטר רבוע. במתחם נבנו חמש קומות חניוןב שטח של כ-82 אלף מטר רבוע. עלות הפרויקט עומדת על כ-2.6 מיליארד שקל

היזם חויב על ידי העירייה להקצות דירות לדיור בר השגה. מי שרכש את הדירות האלה, בקומות הנמוכות, הוא קרן הריט מגוריט, בעסקה של 71.4 מיליון שקל.

אלא שנוסף לדמי השכירות משלמים  371 שקל לא כולל מע"מ. בכתבה שפורסמה בדה מרקר מצא הכתב  שהדירה קטנה מאוד ועם כיוון אחד. והדירה כולה היתה 70 מ"ר.

בפרויקט גני שפירא, שהוקם כבר ב-2013 באמצעות חברת "עזרה ובצרון" ובמימון העירייה, יוגרלו 53 יחידות דיור בנות 5-3 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט זה תנוע בין 3,500 שקל לדירת 3 חדרים, עד 3,900 לדירת 4 חדרים; 3,900-3,700 שקל לדירת גן בת 4-3 חדרים, לצד כ-4,200 שקל לדירת פנטהאוז בעלת 4 חדרים וכ-4,600 שקל לדירת פנטהאוז בעלת 5 חדרים.

עוד פרויקט י הוא פרויקט יסוד המעלה, בלב שכונת נוה שאנן, ובו תוגרל דירה אחת בת 2 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תהיה 3,100 שקל.

ההרשמה מ-12 לפברואר עד 7 לאפריל, וההגרלה תיערך ב-14 באפריל 2019.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי התייחס למהלך אמר "המציאות הישראלית שבה אפילו בני מעמד הביניים יכולים רק לחלום על רכישת דירה – היא תולדה של תפיסת עולם והחלטות ממשלתיות שהשאירו את נושא הדיור לכוחות השוק, במקום לראות בקורת גג זכות בסיסית המוקנית לכל אדם.

"אמנם לבדנו איננו יכולים להטות את המאזניים הכורעים תחת כוחו של השוק החופשי – אך בזכות מחקר מעמיק וחשיבה יצירתית, הצלחנו ליצור מודל ראשון מסוגו בארץ שניתן ליישמו בישראל כולה".

עיריית תל אביב יוצאת בדרישות מחברות השכרת הקורקינטים והאופניים

עד 2040: מחוז תל אביב יוצף במגדלים בני 40 קומות