חדשות    

עלייה של 11.4% בקרנות ההשתלמות – מי הקרן המובילה?

קרן השתלמות

מינואר השיגו קרנות ההשתלמות עלייה ממוצעת של 11.38% . בנובמבר עלו ב-1% ביחס לחודש הקודם. הסיבה לעלייה הנמשכת מתחילת השנה היא ביצועי המניות. כך מובילות הטבלה הן אלו שמשקיעות בתיק המניות ולא נזהרות מדי או שוקלות להקטינו.

המוביל החודשי הוא אנליסט עם עם תשואה שעמדה על 1.16%. בתחתית פסגות עם תשואה של 0.84% . עם זאת, מדובר בתשואה דומה לממוצע ברוב הקרנות.  בתשואה המצטברת מתחילת השנה ולשלוש שנים ממשיך להוביל בית ההשקעות אלטשולר שחם עם תשואה של 14.41% ו־25.54% בהתאמה, ומיד אחריו נמצא גם אנליסט, עם תשואה מצטברת של 12.84% מתחילת השנה ו־20.61% תשואה מצטברת לשלוש שנים.

במקום השלישי נמצאת קרן ההשתלמות של ילין לפידות, הן מבחינת התשואה בנובמבר והן ביחס לשנת 2019 – 1.1% ו-11.8% בהתאמה.

הביצועים בזכות ביצועים טובים של המדדים. מדד ת"א־125 עלה בחודש זה בכ־3%, מדד S&P 500 עלה בכ־4% ומדד נאסד"ק עלה בכ־5%. האג"ח הקונצרניות הישראליות עלו בכ־0.5% והאג"ח הממשלתיות אפילו עלו ב כ־0.1%.

באנליסט מספרים: "לנו יש חשיפה מנייתית ברף העליון לעומת בתי ההשקעות האחרים. עם המניות שאנו מחזיקים ועלו בנובמבר נמנות אלה של חברת מרכזי הקניות ביג, שעלתה בכ־8%, ומניות חברת תעשיות הבנייה אינרום וחברת הביוטכנולוגיה קמהדע, שזינקו בכ־18% ובכ־36% בהתאמה. במסגרת ההשקעות שלנו בחו"ל, האחזקה בענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא עלתה בכ־13% בנובמבר"".

למרות הנתונים הנמוכים של פסגות מדובר כאמור בתשואה ממוצעת והסיבה היא חשיפה קטנה יותר למניות, שליש בלבד מהתיק. זה לא בהכרח רע, למשל לשונאי סיכון או לאלו שכבר אוטוטו מממשים את הקרן.

מהן קרנות השתלמות למורים ומה ההבדל בין קרנות השתלמות רגילות?

האוצר מעוניין לבטל הטבות מס על קרנות השתלמות ופנסיות תקציביות