חדשות    

ענף הבניין: מכסת הפועלים תגדל ב-30 אלף

קרדיט לתמונה freepik
מעודכן ל-08/2020

החלטת הממשלה התקבלה על רקע ירידה של 40% בהיקף ההשקעה בבנייה – ותחול על פועלים פלסטינים וזרים

משבר הקורונה לווה בין השאר בקשיים משמעותיים לשמר את כוח האדם החיוני לענף הבנייה. כעת בעקבות המצב סיכמו שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ושר הרווחה איציק שמולי על הגדלה משמעותית של מכסות העובדים הפלסטינים והזרים. מכסת הפועלים הפלסטינים, שעומדת כרגע על 65 אלף (מהם נמצאים בארץ בפועל רק 40 אלף) תועלה ל-80 אלף. מכסת הפועלים הזרים, שעומדת כרגע על 15 אלף תעלה בשיעור של יותר ממאה אחוז ותעמוד על 32,500.

מקבלי ההחלטה סבורים כי הגדלת מכסת הפועלים לעבודות בניית שלד, ריצוף וטיח, תביא גם להגדלת מספר העובדים בעבודות תומכות בענף – כגון מהנדסים, אדריכלים, חשמלאים, זגגים, מתקיני מעליות ועוד. כמו כן, בשנים שבהן עלה מספר העובדים הזרים נרשמה גם עלייה במספר העובדים הישראלים בענף.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, הביע סיפוק מההחלטה ואמר: "ראינו השבוע את הנתונים המדאיגים, על ירידה של 40% בהיקף ההשקעה בבנייה. לאורך הזמן הצגנו לממשלה דרישה להגדיל את מכסת העובדים בענף, בדיוק בהיקף שאושר, כדי לעמוד במשימה של התחלת בנייה של 60 אלף יחידות דיור בשנה – היעד שקבעה הממשלה עצמה.

עוד הוסיף סרוגו כי "תוספת לעובדים היא רק חלק מעשייה שיש להשלים כדי להבטיח ודאות בענף, והאצה של הבנייה. על הממשלה לפעול במקביל לשחרור בירוקרטיה וקרקע לבנייה, ועליה לייצר רשת ביטחון לענף ועידוד של ביקושים".

מסתכנים יותר: ענף הבנייה הוכרז כחיוני למשק, יעבוד במתכונת מלאה