חדשות    

פוטין – "ארה"ב עושה שימוש בדולר למטרות פוליטיות"

פוטין; איור: אורקה

האם ממשלת ארה"ב משתמשת במטבע שלה לצורך מטרותיה הפוליטיות? האם העלייה בשער הדולר בתקופה האחרונה מונעת מסיבות ושיקולים פוליטיים? האם ההגבלות על שימוש בדולר נובעות מסיבות פוליטיות?  לטענת נשיא רוסיה, פוטין התשובה היא כן."השימוש שעושה ארה"ב באמצעי תשלום למטרות פוליטיות חותר תחת מעמדו של הדולר האמריקאי כמטבע גלובלי. לגבי המגבלות שמציבים שותפנו האמריקאים, כולל הגבלות על עסקות דולריות, אני מאמין שזו טעות אסטרטגית גדולה. בעשותם כן, הם חותרים תחת האמון בדולר כמטבע עתודות".

"לרוסיה אין כל כוונה להיפטר מהדולרים שברשותה, שכן נעשה שימוש נרחב במטבע במסחר ועסקים בינלאומיים" אמר פוטין, והוסיף, "נמשיך להשתמש בדולר אלא אם כן ארה"ב תמנע מאיתנו לעשות כן. מכל מקום,  יש צורך במטבעות נוספים שישמשו במסחר העולמי וכמטבעות עתודות מט"ח".
בשנים האחרונות מוכרת רוסיה את החזקתה באגרות חוב דולריות של ממשלת ארה"ב. רוסיה שהחזיקה לפני כשבע שנים באגרות חוב בהיקף של 150 מיליארד דולר, מחזיקה כעת באגרות חוב בסך של 15 מיליארד דולר בלבד. פוטין הסביר כי הצמצום באגרות החיוב הוא במקביל להגדלה של כמות הזהב שמחזיקה המדינה וזאת  במסגרת אסטרטגיה שנועדה למזער סיכונים.