חדשות    

בנק הפועלים: "מעדכנים את תחזית המדד לינואר ולפברואר – עקב הדחייה בהוזלת החשמל"

הבנק מפרסם סקירה שבועית: "מעריכים כי בנק ישראל יותיר את הריבית ברמה של 0.25% בחודשים הקרובים"

פועלים ברוקראג' מפרסמים הבוקר סקירה שבועית. באשר לנתוני המאקרו המקומיים כותבים פועלים כי: "שיפור של ממש נרשם ברכישות כרטיסי האשראי בתקופה של ספטמבר-נובמבר 2014. בהתאם לתחזיותינו המוקדמות לשחרור הביקושים הכבושים בשוק הנדל"ן היה הביקוש לדירות חדשות בנובמבר החזק ביותר מאז תחילת השנה עם כ-4000 דירות חדשות, עליה של 20% מהחודש המקביל אשתקד. מספר חודשי היצע הדיור ע"פ שיעור המכירות הינו הנתון הנמוך ביותר מתחילת השנה, והוא מצביע על סבירות גוברת לעלית מחירי הדירות בשנה הקרובה".

פועלים כותבים כי "תחזית המדד שלנו בחודש ינואר עודכנה ל- 0.8%- ובחודש פברואר עודכנה ל- 0.5%- , זאת בעקבות החלטת רשות החשמל להפחית את תעריפיה החל מחודש פברואר במקום מינואר. האינפלציה הצפויה ב- 12 החודשים הקרובים נותרה בשיעור של 0.6%. אנו מעריכים כי בנק ישראל יותיר את הריבית ברמה של 0.25% בחודשים הקרובים. מחלקת המחקר של בנק ישראל מעריכה כי הריבית תיוותר ברמה זו במהלך שנת 2015 ותעלה ל- 1.0% ב- 2016".

פועלים מתייחסים גם לאג"ח מקומי: "אנו מעריכים כי יש להמשיך באחזקה מאוזנת במח"מ 4-5 שנים, כאשר החלוקה להערכתנו צריכה עדיין להיות לטובת החלק השקלי, במיוחד לאור המדדים האחרונים והמשך ירידת מחירי הסחורות ולחץ על יוקר המחיה בישראל".

באשר לשווקי חו"ל – כותבים פועלים: "מגמת הירידה במרבית שוקי המניות העולמיים עמדה בסימן חולשה בנתוני היצור בארה"ב, גוש האירו וסין. במקביל, עלה מפלס חוסר הביטחון בשוקי המניות לנוכח השלכות המשך ירידת מחירי הנפט על יציבות כלכלות הנפט, החששות מהחרפת המשבר הרוסי והאפשרות לחזרתו של משבר החוב האירופי כתוצאה מהבחירות המוקדמות ביווןבהסתכלות לטווח הקרוב עודנו מחזיקים בגישה חיובית לגבי כיוון שוקי המניות המובילים אך מפנים את תשומת הלב לכך שרמת הסיכון עלתה. אנו מעריכים שאיתנות הצמיחה בארה"ב, הצפי להמשך צעדים מרחיבים בגוש האירו, בריטניה סין ויפן, היעדר לחצים אינפלציוניים, מחירי נפט נמוכים, סביבת ריבית נמוכה וחוסר באלטרנטיבות השקעה יספקו את הרוח הגבית העיקרית".

בהתייחס לשוק המניות המקומי – פועלים כותבים: "שבוע שלישי של ירידות נרשם בבורסה המקומית בהתאם למגמה שנרשמה בשוקי המניות העולמיים. אנו מחזיקים בגישה חיובית לגבי שוק המניות המקומי לטווח הקרוב ומעריכים כי התנהגותו תושפע מהתנהגות שוקי המניות המובילים בעולם. סביבת הריבית הנמוכה, היחלשות מחירי הנפט ומגמת היחלשות השקל צפויים להטיב עם החברות המקומיות ובעיקר היצואניות. סביבת התשואות הנמוכה ברכיב הסולידי עשויה להוות גורם פסיכולוגי שיתמוך בשוק המניות המקומי".