חדשות    

פייבוקס נכנסת למסחר ברשת

הרבה לפני אפליקציות התשלומים  ביט ופפר פיי, פייבוקס של דיסקונט נכנסת לסחר המקוון. עד לא מזמן לא היה ניתן לבצע קניות באפליקציות התשלומים, אך  בעקבות שיתופי פעולה עם עסקים והקלות של בנק ישראל עסקים יכולים לגבות יותר בקלות באפליקציות התשלומים.

עם זאת, בסחר ברשת עדיין לא הייתה אפליקציה שפעילה רשמית בתחום התשלומים. עכשי זה עידן חדש, ולקוחות פייבוקס יוכלו החל מהשבועות הקרובים לשלם באתרי מסחר אלקטרוני שונים של כ־10,000 חברות ישראליות, בהן רשתות גדולות.

כך בקנייה באתר לצד שאר שיטות התשלום האחרות, כמו פייפאל וכרטיס אשראי, תופיע גם האפשרות לשלם באפליקציה. יהיה אפשר לשלם הן בסמארטפון והן במחשב שולחני או נייד.  המהלך הוא פרי שיתוף פעולה של פייבוקס עם חברת הסליקה טרנזילה שתטמיע באתרים תוסף של פייבוקס. כך הקונה יוכל לשלם בלי להזין את פרטי האשראי, תהליך ארוך ומסובך.

בעוד המתחרות ביט ופפרפיי בחרו להתחיל עם העסקים הפיזיים, פייבוקס בחרה לפנות תחילה אל הסחר המקוון. החלטה מעניינת, כיוון שנראה כי אפליקציות שצפויות להיכנס מחו"ל כמו גוגל פיי יעדיפו תחילה את אופציה זו על האופציה המסובכת של חנויות פיזיות המחייבת סליקה במתקנים חכמים ומאובטחים הרבה יותר שרובם לא פרוסים ברחבי הארץ. עם זאת, בהמשך בדיסקונט בהחלט מתכוונים להיכנס לחנויות הפיזיות, וביט ופפר פיי גם מתכוונות להיכנס לחנויות המקוונות כדי להקדים את המתחרות מחו"ל.

העסקים גם מרוויחים מכך בעקבות כך שעסקים שהטמיעו ארנקים דיגיטליים שלא מחייבים הזנה מחדש של פרטי כרטיס האשראי בכל רכישה מרוויחים יותר.

לפי הוראת נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, בשלוש השנים הקרובות הבנקים מוגבלים ביכולתם להפוך את האפליקציות לאמצעי תשלום משמעותי מול בתי עסק, כשב־2019 ישנה מגבלת מחזור שימוש של 2 מיליארד שקל לכל אפליקציה, ב־2020 של 2.5 מיליארד שקל וב־2021 של 3 מיליארד שקל. כך או כך לא רחוק היום שנוכל לבחור בין אפליקציות הבנקים, אפליקציות שישתפו פעולה עם כרטיסי האשראי והארנקים של גוגל ואפל ואחרים.

מהן העמלות על אפליקציות התשלומים ואיך לא לשלם אותן

רשות המסים מחפשת העלמות מס באפליקציות

האם אפשר לשלם באפליקציות התשלומים בבתי עסק