חדשות    

פייסבוק פיי – שירות תשלומים דרך מסנג'ר, וואסאפ ואינסטגרם

מארק צוקרברג

עוד הרבה לפני שהרגולציה תאשר את ליברה פייסבוק הודיעה אמש על כניסה לעולם התשלומים עם השקת שירות חדש בשם פייסבוק פיי, שיאפשר למשתמשים לבצע רכישות ברשת החברתית, באינסטגרם, בווטסאפ ובמסנג'ר.

ב-Pay, שכאמור מושק השבוע ראשית בפייסבוק ובמסנג'ר בארה"ב, ניתן לבצע גיוסים, רכישות במשחק, רכישת כרטיסים לאירועים, תשלומים בלייב ברכישות במסנג'ר וב-Facebook Marketplace – עבור עמודים מסוימים בלבד כהתחלה. בהמשך, ה-Pay ייפרס "לעוד ועוד אנשים ומקומות, כולל אינסטגרם ו-WhatsApp

לפי פייסבוק, המטרה של פייסבוק פיי להפוך עסקאות  לזולות יותר תוך הגנה ואבטחת מידע התשלום. עוד לפי החברה, פייסבוק פיי יאפשר למשתמשים להזין פעם אחת פרטי תשלום כדי  לבצע רכישות באפליקציות, במקום להזין את הפרטים כל פעם מחדש. משתמשים יכולים להפעיל את השירות באפליקציה אחת של החברה, בחלקן או בכולן, כעמוד ההגדרות של פייסבוק פיי יאפשר לצפות בהיסטוריית התשלומים, לנהל את אמצעי התשלום ולעדכן הגדרות שונות. משתמשים בארה"ב גם יזכו לשירות תמיכה בלייב צ'ט.
 לדברי החברה, מערכות מעקב יכולות לזהות ניסיונות הונאה ולהזהיר משתמשים מפניהם. הלקוחות יוכלו להוסיף קוד, או להשתמש בנתונים הביומטריים שלהם (זיהוי מגע וזיהוי פנים), כדי להבטיח את התשלומים שלהם באמצעות אימות נוסף, דו-שלבי.

השירות צפוי לתמוך בכל כרטיסי האשראי הגדולים וכן לעבוד עם פייפאל. את הסליקה יבצעו חברות כמו פייפאל וסטרייפ.

ומה בנוגע לבשורות הגדולות  – המטבע של פייסבוק ליברה והארנק קליברה? פיסבוק פיי בנוי על תשתיות פיננסיות ושותפויות קיימות, והוא יישום נפרד מארנק קליברה שירוץ על הרשת של ליברה.  כך לפי החברה.

פייסבוק מבטיחה שהשירות ישמור על פרטי התשלום באופן מוצפן, ושכולל מערכות לניטור הונאות ושימוש לא מאושר. החברה מתהדרת בידע שצברה באיסוף והעברת כסף עד היום, למשל בכלי התרומות שלה גייסה פייסבוק לטענתה 2 מיליארד דולר, שנאספו מאז השקת התכונה בשנת 2015.

פייפאל פורשת מפרויקט ליברה של פייסבוק

מסטרקארד בעסקה הגדולה בהיסטוריה שלה: קנתה פלטפורמת תשלומים דיגיטלית ב-3.2 מיליארד דולר

אפליקציית התשלומים הסינית ווי צ'ט פיי הגיעה לישראל – איך זה עובד