חדשות    

פייסבוק רוצה לבטל את הלייקים שלכם

לאחר שאינסטגרם   כבר החלה לבחון ביטול לייקים בכמה מדינות ולא חושפת את מספר הלייקים, גם פייסבוק שוקלת להוריד את הלייקים מהדפים שלכם. הסיבה המוזרה של פייסבוק היא מניעת צנזורה עצמית וקנאה. באינסטגרם מראים בחלק מהקרים רק לייקים של חברים משותפים.

פייסבוק משחקת פסיכולוג ורוצה למנוע השוואות שעלולות לגרום למשתמשים הרגשה שהם לא ראויים במקרה שהפוסטים שלהם לא מקבלים לייקים במספר דומה לחברים אחרים.

אבל פייסבוק לא דואגת רק לרגשות שלכם. פייסבוק חוששת שתמחקו פוסטים שלדעתכם לא קיבלו מספיק לייקים או שלא תשתפו אותם בכלל. בעוד באינסטגרם המבוססת על עוקבים היו תופעות רבות של קניית לייקים, בפייסבוק המצב מסובך יותר. רק בעת האחרונה הוסיפה את האימוג'ים המגוונים לצד הלייק, כך שלא ברור איך הדבר יתבצע עם שאר הפיצרים של הרשת.

מי שהובילה לחשיפת המהלך היא מהנדסת בשם ג'יין מנצ'ון וונג, שהבחינה בספירת לייקים נסתרת באפליקציית הפייסבוק במכשיר האנדרואיד שלה. כשפייסבוק נשאלה על כך, היא אישרה שהיא שוקלת לבחון את הסרת ה"לייק", אך הדגישה שהאפשרות עדיין לא זמינה למשתמשים. בפייסבוק סירבו לשתף את המניעים המדויקים או את לוח הזמנים להתחלת הבדיקה. אם היא תחליט להסיר את ה"כפתור", סביר להניח שתעשה זאת בהדרגה, ותחזור בה במידה שהדבר יפגע באופן משמעותי בהכנסותיה.

אם ללמוד מהמקרה של אינסטגרם, שבו ספירת הלייקים הוחזרה למשתתפה הראשונה  בניסוי קנדה, כלל לא בטוח שהניסוי יצליח גם בפייסבוק. הלייקים גם היוו היבט כלכלי עבור פייסבוק, בכך שאתרים שונים אימצו אותם אליהם תוך הפניית תעבורה לפייסבוק. אהבתם את הכתבה? עשו לנו לייק.