חדשות    

פינוי-בינוי ענק באר יהודה: 808 יחידות דיור

מילוסלבסקי אדריכלים

לא מזמן נמצא שלמרות ההצהרות הרבות של הוותמ"ל, הגוף שנועד לזרז  מיזמי בנייה והתחדשות עירונית, מעט מאוד מהפרויקטים מגיעים לשלב היתר הבנייה. האם יהיה זה גם גורל הפרויקט באור יהודה?

לאחרונה החליטה  הוועדה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית במתחם הסביון בעיר, הכוללת את הקמתן של 808 יחידות דיור חדשות, ובהן 106 דירות קטנות, במקום תשעת מבני המגורים הישנים.

שטח המתחם 29 דונם, ובו 184 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט. המבנים החדשים שייבנו במקום יהיו בגובה מרבי של 18 קומות. היוזמים הם חברת י.ח.דמרי, בשיתוף עיריית אור יהודה ומילוסלבסקי אדריכלים.

הפרויקט הוא דרומית לצומת סביון,  ונמצא בשכונת קרית גיורא הוותיקה, שם יעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה. בנוסף תכלול התוכנית 1,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ו-12 אלף מ"ר עבור מבני ציבור. בנוסף, התוכנית כוללת שטח ציבורי פתוח, במקביל לכביש 461 ובסמוך לפארק קנדה, שיאפשר חיבור עבור הולכי רגל בין ציר הרכבת הקלה וכביש 461 לשכונה והעיר.

"יו"ר הוותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אריאל יוצר, מסר כי "הוועדה החליטה היום על הפקדת תוכנית נוספת להתחדשות עירונית באור יהודה. התוכנית מהווה בשורה לדיירים המתגוררים במתחם ולמשפרי הדיור בעיר, והיא קודמה בשיתוף פעולה עם הדיירים והרשות המקומית, תוך הקפדה על מתן פתרונות לכלל הסוגיות באופן שיאפשר את מימושה בשנים הקרובות".

ראש העיר אור יהודה, ליאת שוחט, מסרה כי "אני מברכת על התקדמות התוכנית שהינה חלק מתוכנית התחדשות עירונית כוללת לשכונת קריית גיורא, שעתידה לשנות את פניה בשנים הקרובות. עיריית אור יהודה בראשותי רואה חשיבות רבה בחידוש מבנים שנמצאים במצב תחזוקתי ירוד".

שכונת קרית גיורא מתאפיינת בבנייה ישנה שמתאימה למימוש פרויקט פינוי בינוי.