פינוי הקריה: במקום בסיס 250 אלף מ״ר של 750 יח״ד מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור
חדשות    

פינוי הקריה: במקום בסיס 250 אלף מ״ר של 750 יח״ד מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור

עיריית תל אביב לצד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מקדמות תוכנית ענק למגדלים שייבנו במקום שטח בבסיס הקריה. מדובר בקרקע בשטח 32 דונם שעליה יוקמו כ-250 אלף מ״ר בנוי הכוללים 750 יח״ד מסחר תעסוקה ושטחי ציבור במגדלים בגובה 40-60 קומות.

השטח בצפון רחוב קפלן בין צומת שדרות בגין ומגי עד פרויקט מתחם הכנרית שכיום במקום מוקמים מגדלי דה וינצי של קנדה ישראל ואקרו נדל״ן. בחלקה המערבי של חטיבת הקרקע מתוכנן פארק משולב בבניינים לשימור של המושבה שרונה, בדומה לפארק שרונה הקיים.

האזור מוגדר מרכז עסקים ראש ויהיה סמוך למערכות הסעה המונית – הרכבת הכבדה, הקו האדום של הרכבת הקלה ובעתיד גם המטרו. כמו כן, משום שמדובר בשלבים ראשוניים של תכנון שעוד לא עבר כל אישור סטטוטרי – אין כל לוחות זמנים לקידום התכנון או ליציאה לשיווק הקרקע במכרזי רמ״י והתחלת הבנייה במקום.

פינוי מחנה הקריה הנו כחלק מהסכם שוה״ם בין משרד האוצר משרד הביטחון ורמ״י שנועד לפנות מחנות צה״ל  עבור קרקע פרטית. במסגרת ההסכם  מתוכנן לפנות כ-1,000 דונם שטחי בסיסים השוכנים באזורי הביקוש בגוש דן ובחיפה. באזור המרכז צפויים לפינוי מחנה הקריה, צריפין שהתפנה בחלקו, תל השומר סירקין ועוד.

לפני כשבוע חתמו משרדי הממשלה הנ"ל על הסכם משלים לשוה״ם ובמסגרתו בכל שנה עד 2028 יפנה משרד הביטחון בין מאות לאלפי דונמים באופן שיאפשר לרמ״י לשווק את הקרקעות הללו. ההסכם כולל גם כי בתוך 5-6 שנים יושלם מהלך פינוי ׳קרן הקריה׳ שטח של 27 דונמים משטחי הקריה ובו תכנון של 4 מגדלים בני 50-80 קומות.

פרויקט דרום הקריה יורחב: יתווספו 100 דירות, שטחי מסחר ומשרדים

שכונת שרונה (הקריה), תל אביב – תעודת זהות

הושלם הסכם שוה"ם לפינוי מחנות צה"ל