פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה על סל מניות זרות

פיקדון מובנה על סל מניות זרות –  בנק לאומי מציע ללקוחותיו פיקדון מובנה שקלי לשנתיים וחצי  שהתשואה בו מותנית בסל של מניות זרות. קרן ההשקעה מובטחת והמענק / תשואה מותנה בתשואת הסל.

סל המניות – נוברטיס, BASF ,  נקסט, עליבאבא, Chicago Bridge , בקסטר, קומקסט, IBM, מקדונלדס ואלרגן.

במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כך – לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 28% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה.

במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית.

 במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 1% למשך תקופת הפיקדון.

המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. השתתפות של 100% משיעור השינוי של סל המניות. בכל מקרה, קרן ההשקעה מובטחת ע"י בנק לאומי בתום תקופת הפיקדון – וזה חשוב ביותר. החשש מפיקדונות מובנים (סטרקצ'רים) הוא שלא קיימת מחויבות טוטאלית להחזר הקרן, ואם יצרן המכשיר במצוקה הפיננסית קיים סיכון שהקן לא מובטחת. אבל, אם המתווך – במקרה הזה, בנק לאומי, מבטיח את הקרן אז כמובן שהביטחון עולה. קיים כמובן חשש, אחרי הל, כולם יכולים ליפול, אבל בנקודת זמן הזו, זה נראה תרחיש דמיוני.

ולכן קרן הפיקדון מובטחת (קרן שקלית). הפיקדון כאמור הוא למשך שנתיים וחצי, כלומר אם תקבלו את המינימום בעוד שנתיים וחצי – את הקרן בלבד, אז נכון שלא הפסדתם נומינלית, אבל הפסדתם ריאלית כי בינתיים היה מדד (שצפוי להיות כמה אחוזים בודדים). מעבר לכך, הפסדתם תשואה אלטרנטיבית בהשקעות אחרות, אבל האמת שאין ממש השקעות סולידיות שמספקות תשואה משמעותית, אם תקבלו למשך שנתיים וחצי 3% כנראה שעשיתם עסקה טובה (אפילו טובה מאוד).

ולכן, החסרונות של הפיקדון המובנה הזה, ופיקדונות מובנים בכלל הם לא משמעותיים בעולם של ריבית נמוכה (מה גם שהריבית בחלק מהעולם היא ריבית שלילית).

תאריך תחילת הפיקדון הוא 14 במרץ 2016 ותאריך סיום הפיקדון הוא 14 בספטמבר 2018.

המחיר הבסיסי של מניה הוא בהתאמה מחיר הסגירה של כל אחת מהמניות ב-14 במרץ והמחיר הקובע הוא מחיר הסגירה של כל אחת מהמניות ב-7 בספטמבר 2018.

בנק לאומי מגדיר אירוע מזכה ריבית – עליה של 28% או יותר במחיר הסגירה של מניה ביחס למחיר הבסיסי של המניה ביום מימי התקופה הקובעת. הבדיקה היא אחת   ליום על פי שער הסגירה של אותה מניה.

שיעור השינוי של מניה – אם לא אירע אירוע מזכה ריבית: שיעור השינוי (חיובי או שלילי) בין המחיר הקובע של מניה לבין המחיר הבסיסי של מניה. אם קרה אירוע מזכה ריבית של מניה: שיעור השינוי של אותה מניה יהיה שיעור של 1% לכל תקופת הפיקדון. שיעור השינוי של סל המניות יהיה סכום המכפלות של משקל של כל מניה בסל המניות בשיעור השינוי של אותה מניה. המענק הוא 100% משיעור השינוי של סל המניות.

המינימום לרכישת הפיקדון המובנה – 15 אלף שקל.

למידע נוסף על הפיקדון המובנה באתר בנק לאומי

למדריך פיקדון מובנה

לפיקדונות מובנים נוספים