פיקדונות    

פיקדון פיטנגו במזרחי טפחות לשנתיים; האם הריבית טובה?

מזרחי טפחות מציע ללקוחותיו פיקדון שקלי – פיטנגו 'פריים/קבועה' לשנתיים. הריבית בשנה הראשונה תהיה ריבית שקלית המשתנה על-בסיס ריבית הפריים והריבית בשנה השנייה תהיה ריבית שקלית קבועה שאינה צמודה.

בפועל, הריבית בשנה הראשונה תהיה ריבית פריים בניכוי 1.25% (ריבית שנתית של 2% – נכון להיום); בשנה השנייה – ריבית שקלית קבועה של 1.45% (הריבית מחושבת לפי ריבית דריבית שנתית.

סכום מינימום להפקדה: 50,000 שקל (בסכומי הפקדה נמוכים יותר, הריביות יהיו נמוכות יותר)

לאחרונה, הציע בנק יהב פיקדונות שקליים ללקוחותיו בתנאים הבאים – הפיקדון הראשון,  פיקדון שקלי לתקופה של שנה וחצי, ללא תחנות יציאה. פיקדון זה, נושא ריבית קבועה של עד 2% בחישוב שנתי (עד 3% לכל התקופה). הפיקדון השני – פיקדון שקלי המבוסס על ריבית בנק ישראל, לתקופה של 5 שנים עם תחנת יציאה ראשונה לאחר 6 חודשים, ותחנות יציאה נוספות כל 3 חודשים לאחר מכן. הפיקדון מעניק מרווח קבוע של עד 0.25% מריבית בנק ישראל (שעומדת כיום על 1.75%).  הריביות המוצעות בשני הפיקדונות הן להפקדות של החל מ-200 אלף שקל, כאשר בסכומים נמוכים יותר, הריביות יהיו נמוכות יותר.

הריבית על הפיקדונות תלויה בכמה גורמים, בין היתר גודל הפיקדון, חשיבותו של הלקוח לבנק, והמו"מ בין הלקוח לבנק. כדאי ומומלץ לכם לנהל משא ומתן על תנאי הריבית, בכמה דקות של שיחה אתם יכולים להרוויח לא מעט. אחרת, אם לא תנהלו מו"מ הריבית שלכם תהיה הריבית התעריפית (הריבית שהבנק מציג בלוח הריבית) שהיא הריבית הנמוכה ביותר שהבנק נותן. כמו כן, כדאי לבדוק את ההטבות שניתנות לפעולות דרך האינטרנט. הבנקים מנסים לעודד שימוש באתר האינטרנט שלהם במקום פעילות מול עובדי הבנק,ולכן הם מציעים הטבות והנחות שונות גם בתחום הפיקדונות.     

הריבית שמציעים לכם בבנק יכולה להיות פחות אטרקטיבית מהריבית בבנקים אחרים. חשוב לדעת – אתם לא חייבים להפקיד בפיקדון בבנק שבו יש לכם את חשבון הבנק / חשבון העו"ש, אפשר לנהל חשבון בבנק מסוים, לבדוק את גובה הריביות בבנקים אחרים ואז להפקיד בבנק שבו תקבלו את התנאים הטובים ביותר.

ועוד המלצה בעניין הריבית – אם מציעים לכם פיקדונות שונים באותה הריבית, רק שבאחד מדובר בריבית דריבית (שכאמור הריבית מחושבת על הקרן והריבית מתקופה קודמת) ובשני ריבית פשוטה / ריבית קו ישר, הריבית האפקטיבית הגבוה ביותר היא בריבית דריבית

היכנסו למדריך – איך בוחרים פיקדון!