חדשות    

פנייה דחופה לשר התחבורה: לא לבטל את תחנות הרכבת בשרון

מעודכן ל-01/2020

יו"ר המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל ששמע על התוכנית לביטול התחנות העתידיות בכפר סבא וטירה, התריע במכתב בהול לסמוטריץ: "זו תהיה בכייה לדורות"

הדיווח על התוכנית האפשרית לביטול שתי תחנות במסילה המזרחית העתידית של רכבת ישראל, עורר אמש סערה בקרב תושבי אזור השרון. בעקבות חשיפת התוכנית פנה יובל ארד, יו"ר המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, במכתב לשר התחבורה ודרש הסברים למהלך. לפי המידע שנחשף, תחנות ״כפר סבא צפון״ ו״טירה״ לאורך ציר הקו המזרחי העתידי של הרכבת, שעלות בנייתן עומדת על כ-100 מיליון שקלים כל אחת, עשויות להתבטל בשל מחסור בתקציב.

במכתבו לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ. כתב ארד כי נדהם לגלות שנשקלת האפשרות לבטל את שתי התחנות, והזכיר כי הדבר נוגד שיחות שערך בעבר עם אנשי משרד התחבורה. בנוסף ציין ראש המועצה כי אזור השרון סובל מבעיות תחבורה רבות, ששתי התחנות עשויות לסייע להן.

״אם יתרחש תרחיש הבלהות יהיה זה מבחינת בכיה לדורות״, התריע ארד והוסיף כי הדבר יביא ל"פגיעה אנושה בהמשך התפתחות המרחב, הן במשיכת עסקים חדשים לאזורי התעסוקה המתפתחים והן בפיתוח היישובים וקליטת משפחות חדשות״.

ארד ביקש מהשר סמוטריץ לכנס ישיבה דחופה בנושא והבטיח: ״נציג בפניכם את הנחיצות הבלתי מתפשרת בהמשך התכנון והקמתן של שתי התחנות שבנידון, כחלק פרויקט המסילה המזרחית״.

34 דקות מתל אביב לירושלים: קו הרכבת הישיר צפוי לצאת בשבוע הבא

רכבת ישראל – כדאי להשתמש? מהן התחנות? כמה זה עולה?