חדשות    

34 דקות מתל אביב לירושלים: קו הרכבת הישיר צפוי לצאת בשבוע הבא

 לאחר אינספור עיכובים ובעיות ייצא הקו הישיר תל אביב-ירושלים עם עצירה אחת בלבד בנתב"ג

רכבת ישראל צפויה להפעיל  רכבת ישירה בקו תל איב-ירושליםמשבת הבאה (21 בדצמבר).  הרכבת תתפעל  כמעט ללא עצירות בין תחנת ההגנה בדרום תל אביב לבנייני האומה בירושלים (תחנת נבון). נכון לעכשיו זמן הנסיעה נקבע על 34 דקות  בין תל אביב לירושלים, או 32 דקות מירושלים לתל אביב. עצירה יחידה היאבנתבג"ג, להעלאה ולהורדה.

אורכו של הקו מת"א לירושלים עומד על כ-57 קילומטר, מתוכם כ-32 ק"מ בתוואי מורכב. התוואי החדש כולל מערכת של 9 גשרים מהגבוהים במדינה (באורך כולל של כ-14 ק"מ) ו-5 מנהרות (באורך כולל של כ-40 ק"מ). מערכת זו נועדה לאפשר קו נסיעה ישר, רציף ומהיר.

ברכבת טוענים שבמהלך השנה הבאה יופעלו גםללא עצירה כלל – וזמן הנסיעה שלהם יהיה פחות מחצי שעה. כמו כן, בשנה הבאה תעלה תדירות הנסיעה מ-2 רכבות בשעה כיום ל-3 רכבות בשעה, בעיקר בשעות העומס.

במהלך הרבעון הראשון של 2020 מקווים ברכבת לסיים את חשמול המסילה לאורך תחנות תל אביב, כך שלקראת פסח יחלו הרצות ואולי הפעלה רשמית של הקטע החסר בין מרכז ת"א לירושלים עם זמן נסיעה משוער של 45-40 דקות.

עלות הפרויקט שהתחיל בשנת 2001 נאמדת בטווח 7-9 מיליארד שקלים. קו הרכבת המהיר נפתח ב-20 בספטמבר 2018 ופעל באופן ישיר עד לנתב״ג.

מאז חלו עשרות תקלות בקו הרכבת ובהם גם מספר קרונות שנתקעו באמצע מנהרה.

רכבת ישראל – כדאי להשתמש? מהן התחנות? כמה זה עולה?

סמוטריץ מכחיש את הפרסומים: ";הקו הראשון של הרכבת הקלה ייצא בזמן";