שר התחבורה בצלאל סמוטריץ יצא בהכחשה גורפת נגד הפרסומים אתמול על עיכובים ביציאה לדרך של הרכבת הקלה
"דחיית מועד פתיחת הרכבת הקלה אינה מקובלת". כך הגיב לפרסומים כי הקו הראשון של הרכבת הקלה בתל אביב – הקו האדום, ייפתח לאחר המועד הרשמי, אוקטובר 2021
עוד הוסיף: "הנחיתי את הנהלת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ואת גורמי המקצוע לעשות הכל כדי לבצע בהתאם ללוחות הזמנים. אם יש קשיים תפקידם למצוא את הפתרונות וחזקה עליהם שכך אכן יעשו".
עם זאת, הגורמים המקצועיים פרסמו שיחולו עיכובים, אלא שלא הובאו בפני השר. סמוטריץ אפילו כתב בטוויטר ששום עיכוב לא מקובל עליו. מי שיצטרכו לעמוד במשימה הם מנהלי נת"ע – המנכ"ל הנכנס חיים גליק, ויו"ר הדירקטוריון רמי בלינקוב, שגם הוא הצהיר שהקו ייפתח במועדו. הקמת הרכבת הקלה נעשית על רקע חילופי גברי בנת"ע, בהם מינוי המנכ"ל חיים גליק.
למרות החד-משמעיות לגבי פתיחת הקו בתל אביב, נראה שהחלופה שהציעו הגורמים המקצועיים כדי שהקו האדום לא ייפתח רק ב-2022 היא דילוג על עצירת הרכבת הקלה בבני ברק. בשלב זה.
החודש הגיעו מסין קרונות הרכבת שישמשו את פרויקט הרכבת הקלה שבונה נת"ע לישראל. הקרונות, שיוצרו במפעל חברת CRC הסינית, הגיעו במשלוח ימי על גבי אוניית משא ונפרקו בנמל חיפה על ידי עגורנים.
הם יעברו בחודשים הקרובים סדרת בדיקות וניסויים כדי לבחון את התאמתם למסילה. בחודש אפריל האחרון הכריזו בנת"ע כי הקרונות עברו בהצלחה את הבדיקות בסין.
בגלל הרכבת הקלה צפוי לא לקום חניון בגבעתיים
איך הרכבת הקלה תשפיע על מחירי הנדל";ן
עיריית תל אביב לדיירים בתוואי הרכבת הקלה: שפצו את החזית על חשבונכם