חדשות קרנות נאמנות    

פסגות ממזגת את הקרנות פסגות אלפא (00) שקלית ללא מניות עם פסגות (00) שקלית סולידית והשאלות

פסגות ממזגת את הקרנות פסגות אלפא (00) שקלית ללא מניות עם פסגות (00) שקלית סולידית והשאלות

פסגות ממזגת את הקרנות פסגות אלפא (00) שקלית ללא מניות (מס' הקרן – 5110804) עם פסגות (00) שקלית סולידית והשאלות (מספר קרן: 5112248). המיזוג צפוי להתבצע בתאריך: 03/08/2015.  סיבת המיזוג: לאפשר ניהול מאוחד על ידי מנהל הקרן של הקרנות המתמזגות, אשר חשופות לנכסים שקליים בלבד. רשות המסים אישרה את המיזוג ביום 2.7.15.

המיזוג יבוצע באופן המפורט להלן: המיזוג צפוי להתבצע בתאריך: 3.8.15, או במועד אחר, כפי שיוחלט על ידי מנהל הקרן בכפוף להוראות הדין, עליו יודיע מנהל הקרן. בכוונת מנהל הקרן למזג את פסגות (00) שקלית סולידית והשאלות (להלן: "הקרן הנקלטת") לתוך פסגות אלפא (00) שקלית ללא מניות (להלן: "הקרן הקולטת") (הקרן הקולטת והקרן הנקלטת יקראו להלן ביחד: "הקרנות המתמזגות").

הקרן הנקלטת תמוזג לתוך הקרן הקולטת. מנהל הקרן יעביר את הנכסים של הקרן הנקלטת לחשבון הקרן הקולטת, וימיר את יחידות הקרן הנקלטת ליחידות בקרן הקולטת, באופן ששווי היחידות לאחר המיזוג, בידי מי שהחזיק ערב המיזוג ביחידות של כל אחת מהקרנות המתמזגות לא ישתנה כתוצאה מן המיזוג. מנהל הקרן לא ימיר במזומנים שברי יחידה שיווצרו עקב המיזוג, אולם יכול ושברי היחידה האמורים יומרו במזומנים על ידי המפיצים בהתאם לנהלים כפי שיהיו קיימים אצל כל מפיץ. הנאמן של הקרנות המתמזגות, יובנק חברה לנאמנות בע"מ, יפקח על המיזוג. במועד ביצוע המיזוג יפקעו הסכם הקרן והתשקיף של הקרן הנקלטת, יבוטלו יחידות הקרן הנקלטת והקרן הנקלטת לא תהיה קיימת עוד.  הסכם הקרן וכן התשקיף של הקרן הקולטת ישארו בתוקף לאחר השלמת המיזוג.

שכר מנהל הקרן בקרן הקולטת "פסגות אלפא (00) שקלית ללא מניות": % 0.68. השכר בקרן הנקלטת "פסגות (00) שקלית סולידית והשאלות": % 0.42. כיוון שהסכם הקרן הקולטת הוא זה שיהיה בתוקף בתום המיזוג- המשמעות היא העלאת שכר מנהל הקרן למחזיקי הקרן הנקלטת מ-0.42% ל-0.68%.

להלן עיקרי מדיניות ההשקעות של הקרן הקולטת:
(א) (1)  נכסי הקרן יהיו רק הנכסים המפורטים להלן, כולם או חלקם: אגרות חוב לא צמודות נקובות בש"ח (לרבות מלוות ממשלתיים לא צמודים נקובים בש"ח ותעודות חוב לא צמודות נקובות בש"ח) מזומנים בש"ח ופקדונות בש"ח לזמן קצוב (להלן ביחד: "נכסים שקליים").
(2) משך החיים הממוצע של כלל הנכסים השקליים שיוחזקו בקרן לא יפחת משנה ולא יעלה על שנתיים.
(3) לפחות 85% מהשווי הנקי של נכסי הקרן יהיו הנכסים המפורטים להלן, כולם או חלקם:
(א)  אגרות חוב לא צמודות ומלוות לא צמודים, שהוצאו בידי מדינת ישראל, שיתרת התקופה עד למועד שנקבע לפדיונם (של ניירות הערך הנ"ל לסוגיהם) אינה עולה על שנתיים או ששיעור הריבית שהם נושאים נקבע מחדש אחת לשנה לפחות.
(ב)  אגרות חוב לא צמודות, מלוות לא צמודים ותעודות חוב לא צמודות, שדורגו בידי חברה מדרגת בדירוג הגבוה ביותר בסולם הדרגות שקבעה, שיתרת התקופה עד למועד שנקבע לפדיונן אינה עולה על שנתיים.
(ג)  מזומנים בש"ח ופיקדונות בש"ח לזמן קצוב.
בס"ק זה: "אגרות חוב" ו"מלוות" – למעט אגרות חוב ומלוות הניתנים למימוש או להמרה לניירות ערך אחרים.
(4) לא תהיה בקרן חשיפה למניות וחשיפה למט"ח.
(5) מנהל הקרן לא יקנה ולא יצור בעבור הקרן אופציות וחוזים עתידיים ולא יבצע בעד הקרן עסקות מכירה בחסר ועסקות מכר חוזר.
(6) לא תהיה בקרן חשיפה לאג"ח שאינן בדירוג השקעה.
(7) הקרן היא קרן מוגבלת בניירות ערך חוץ.
כפוף לאמור לעיל ולהוראות כל דין רשאי מנהל הקרן להשקיע את אמצעי הקרן על פי שיקול דעתו המוחלט, והוא מוסמך גם לקבוע את סכום המזומנים שיכללו בנכסי הקרן מעת לעת.
(האמור בס"ק (א) לסעיף זה לעיל כפוף לס"ק (ב) לסעיף זה להלן).
(ב) חריגה של השקעות הקרן ממדיניות ההשקעות של הקרן לא תחשב כהפרת החובה להשקיע את נכסי הקרן בהתאם למדיניות זו, אם נתקיימו התנאים הקבועים בדין או בהוראות רשות ניירות ערך לפיהם לא יראו בחריגה זו הפרת הוראות הדין.

הבדלים במאפיינים נוספים:
(א) השכר המירבי של מנהל הקרן בהתאם להסכם הקרן בקרן הקולטת הינו: 3% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן, ואילו השכר המירבי של מנהל הקרן בהתאם להסכם הקרן של הקרן הנקלטת הינו: 5% מהשווי האמור.
(ב) השכר המירבי של הנאמן בהתאם להסכם הקרן בקרן הקולטת הינו: 0.2% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן, ואילו השכר המירבי של הנאמן בהתאם להסכם הקרן של הקרן הנקלטת הינו: 0.1% מהשווי האמור.