חדשות קרנות נאמנות    

פסגות מעלים דמי ניהול בקרנות אג"ח

מצד אחד הפחיתו  בפסגות את דמי הניהול על קרן הנאמנות תל בונד ריבית משתנה, אך מצד שני הם העלו דמי ניהול בתי קרנות אחרות – בקרן  פסגות (0A) אג"ח מדינה ממוקדת (מספר קרן: 5118526) שיעור השכר מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן: לפני השינוי היה 0.42%, והוא יעלה ל-0.55%; ובקרן הנאמנות –  פסגות מחקה (40) ת"א 100 (מספר קרן: 5112628), שיעור השכר מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן היה לפני השינוי: 0%, והוא יעלה ל-0.25%.

מדובר על אירוע האמת די מעצבן – ולא רק בגלל שבמקביל פסגות החליטה להפחית דמי ניהול בקרן אג"חית אחרת – תל בונד ריבית משתנה. כך שלמעשה לא מדובר כאן על מגמה של הפחתת דמי ניהול, אלא סוג של זיגזג. הסיבה העיקרית לבעייתיות בהעלאת דדמי הנהיול היא  שאחרי הכל, התשואה שהמחזיקים יזכו לה בשנה הקרובה על רקע הריבית האפסית, היא מאוד נמוכה, מדובר על סדרי גודל אפסיים של 0.1%, ובמקרה הטוב 0.2%-0.4%, תלוי בסוגי אגרות החוב, כשבמקרים חריגים מעט יותר אולי יצליחו הקרנות להפיק מעט יותר (שנה קדימה מהיום)
ועל רקע זה, דמי הניהול הפכו להיות מרכיב מאוד חשוב בבחינת קרנות הנאמנות.  בשיעור דמי ניהול כפי שיש בקרנות רבות, לא באמת נשאר רווח למחזיקים, ולכן בשעה כזו כדאי מאוד לבחון את הקרנות גם  לפי דמי הניהול שלהן – פרמטר זה לצד הפרמטר הניהולי יקבעו אם תישאר לכם בסוף הדרך תשואה נטו חיובית או תשואה שלילית.