חדשות קרנות נאמנות    

אפס דמי ניהול בקרן פסגות תל בונד ריבית משתנה

מנהל קרן הנאמנות – פסגות תל בונד ריבית משתנה (5120563) מודיע כי איפס את שכר הטרחה שלו החל מ-6 באפריל! דמי הניהול בקרן הזו לפני ההפחתה היו – 0.25% והם יופחתו לאפס!

מנהל הקרן מדגיש כי  "יצוין, כי בהתאם להסכם הקרן זכאי מנהל הקרן לקבל שכר שנתי מרבי השווה ל-5% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן, אך כאמור לעיל, החל מהמועד הנזכר לעיל וכל עוד לא יוחלט אחרת על ידי מנהל הקרן, מנהל הקרן לא יקבל שכר בקרן".

מדובר על אירוע משמח, אחרי הכל, התשואה שהמחזיקים יזכו לה בשנה הקרובה על רקע הריבית האפסית, היא מאוד נמוכה, מדובר על סדרי גודל של 0.1%, אולי במקרה הטוב 0.2%-0.3%, ובמקרים חריגים מעט יותר. ולכן, דמי הניהול הפכו להיות מרכיב מאוד חשוב, בדמי ניהול כפי שיש בקרנות רבות, לא באמת נשאר רווח למחזיקים, ולכן בשעה כזו כדאי מאוד לבחון את הקרנות גם  לפי דמי הניהול שלהן – פרמטר זה לצד הפרמטר הניהולי יקבעו אם תישאר לכם בסוף הדרך תשואה נטו חיובית או תשואה שלילית.

כך או אחרת, במקביל מדווח בית ההשקעות פסגות על עלייה בקרנות אג"ח אחרות

ממוצע דמי הניהול בתעשיית קרנות הנאמנות כולה מתקרב ל-1%. מדובר על ירידה מתמשכת, אך איטית בשלוש השנים הקרובות, כשלמעשה, מאז וועדת בכר שישומה החל בשנת 2005, לא ממש חלה ירידה דרמטית בדמי הניהול (למרות שזו היתה בין  מטרותיה העיקריות) למעט כאמור בשנים האחרונות. ועדיין – דמי ניהול הממוצעים בקרנות האג"ח מתקרבים ל-0.7%. מדובר בדמי ניהול מאוד גבוהים בהינתן התשואה הצפויה באפיק הזה.