שוק ההון    

פרטנר משתפרת מרבעון לרבעון – רווח של 26 מיליון שקל – לעומת אפס ברבעון קודם

איציק בינבנישתי, פרטנר

פרטנר פרסמה תוצאות פושרות לרבעון השלישי של 2018. ההכנסות ברבעון עמדו 822 מיליון שקל, ירידה שולית לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על סך של 826 מיליון שקל. עם זאת, הרווח הנקי ירד ב-50% ל-26 מיליון שקל.

בהשוואה לרבעון קודם מדובר בשיפור משמעותי – אז ההכנסות הסתכמו מתחת ל-800 מיליון שקל והרווח היה אפסי.

הירידה מתבטאות כבר ברווח הגולמי – 201 מיליון ברבעון המקביל לעומת 165 מיליון ברבעון הנוכחי.

קצב הגידול במשקי הבית המחוברים לפרטנר tv הואץ ברבעון השלישי, ולפרטנר tv יש היום 118 אלף משקי בית שמחוברים לשירות.

איציק בנבנישתי מנכ"ל קבוצת פרטנר מסר, עם פרסום התוצאות הכספות – "נתוני הרבעון השלישי 2018 מבטאים נתונים חיוביים בסלולר ואת התנופה במנועי הצמיחה החדשים של החברה, טלוויזיה ותשתית הסיבים.

"במגזר הסלולר הוספנו ברבעון השלישי 11 אלף מנויי post paid נטו, לצד גידול בהכנסה הממוצעת למנוי של פרטנר, וירידה בשיעור הנטישה. אנחנו מציינים רבעון 13 ברציפות שבו נרשמת צמיחה במספר מנויי ה- post paid שנהנים מהרשת המתקדמת של פרטנר עם יכולות ייחודיות כמו volte ו- wifi calling שלא זמינות אצל המתחרים.

"קצב הגידול במשקי הבית המחוברים לפרטנר tv הואץ ברבעון השלישי, ולפרטנר tv יש היום 118 אלף משקי בית שמחוברים לשירות. רוב לקוחות פרטנר tv בוחרים חבילה שמשלבת טלוויזיה ואינטרנט כאשר חלקם כבר מחוברים לפרטנר tv באמצעות שימוש בתשתית הסיבים האופטיים 'פרטנר פייבר '. בנוסף, החודש השקנו שירות ייעודי לצפייה בטלוויזיה רב ערוצית על גבי המחשב האישי.

"תשתית הסיבים האופטיים 'פרטנר פייבר' שהושקה בשנה שעברה, ניפצה בזמן שיא את הקיפאון הטכנולוגי שנכפה על צרכני התקשורת בישראל על ידי המונופול הקווי, והיום היא מגיעה כבר ליותר מ- 250 אלף משקי בית ברחבי הארץ. הפריסה שלנו מתקדמת בקצב מהיר ביותר, והסיבים האופטיים של פרטנר זמינים היום ליותר ויותר משקי בית אשר יכולים להתחבר לגלישה במהירות של עד 1,000 מגה בייט.

"גם פעילות החטיבה העסקית של פרטנר מתרחבת, וברבעון השלישי הצטרפו לקוחות חדשים והורחבו התקשרויות עם לקוחות קיימים, וזאת בזכות יכולות האינטגרציה של פרטנר ושיתופי פעולה אסטרטגיים עם יצרניות מובילות בעולם. בנוסף, כחלק מאסטרטגיית החברה, אנחנו ממשיכים לבחון מנועי צמיחה פוטנציאליים חדשים, בין היתר בתחומי הפינטק והפיננסים".

כך או אחרת, חשוב גם להתייחס לדוחות פרטנר ביחס לרבעון קודם – ברבעון הקודם דיווחה פרטנר על הכנסות בסך 797 מיליון שקל, והרווח הנקי כמעט התאפס והסתכם ב-2 מיליון שקל,  כך שביחס אליהן מדובר בשיפור משמעותי.

סלקום מעלה מחירים והמשקיעים מתלהבים; המניה עולה ב-6%; גם המניה של פרטנר עולה בחדות

כלכלני לאומי – מוצאים בדוח של פרטנר גם נקודות חיוביות