חדשות    

צוות משותף של משרד רה"מ ומשרד השיכון להסרת חסמי הבנייה במגזר הערבי

ראש הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, דרוזי וצ'רקסי במשרד ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון סיכמו על הקמת צוות עבודה משותף שיפעל להסיר חסמים מפרויקטים בתחום השיכון ביישובים ערביים ברחבי הארץ

במסגרת פעילות הצוות החדש שהקימו משרד ראש הממשלה ומשרד הבינוי והשיכון קיימו בשבוע שחלף ראש הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי במשרד ראש הממשלה, אימן סייף ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, שלמה בן-אליהו, שני סיורי שטח מקיפים באזור המשולש ובצפון הארץ.

במסגרת הסיורים נפגשו בכירי משרד השיכון ונציגי הרשות לפיתוח כלכלי עם ראשי רשויות מקומיות ואנשי המקצוע הרלוונטיים ברשויות בניסיון להבין את החסמים והצרכים הקיימים וכן על מנת לדון בדרכים לקדם פרויקטים ספציפיים מתוכננים שנמצאים בשלבי אישור כאלה ואחרים. כל זאת, בניסיון להגדיל באופן משמעותי את היצע הדיור ביישובים עצמם ובכלל במגזר הערבי.

זוהי רק תחילת עבודתו של הצוות שהוקם במטרה לקבל נקודת מבט כללית ברמת המאקרו של מצב הבנייה ביישובים ולהביא לידי פיתרונות נקודתיים ברמת המיקרו כדוגמת, האצת בניית שכות הגליל החדשה בנצרת, קידום בניית שכונות המגורים החדשות בכפר מנדא וביפיע. קידום מתחם השיכונים הישנים בטירה, הקמת שכונה של 600 יח"ד על אדמת מינהל בבאקה אלגרביה ובניית מתחמי מגורים ומתנ"ס בערערה.

במהלך הסיורים הסביר אימן סייף, ראש הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, דרוזי וצ'רקסי במשרד ראש הממשלה כי "מעבר לחשיבה על פיתרונות מערכתיים, יש צורך ממשי בהנעת פרויקטים שתקועים בשלב כזה או אחר, פרויקטים שישחררו את הפקק שנוצר ויקנו הרבה אוויר לנשימה ליישובים הערביים וזוהי המשימה המרכזית של הצוות החדש שהקמנו יחד עם משרד הבינוי והשיכון".

ראש המועצה המקומית כפר יפיע, עו"ד עומראן כנעני: "עצם ההגעה וההתעניינות בנושא הדיור בישובים הערבים היא דבר חיובי וכל הכבוד על היוזמה. אנו מקווים מקווים שמשרד השיכון יסייע באמת, יתרום ויתמוך בפיתרון אחת הבעיות הקשות ביותר בישובים הערביים בישראל והיא מצוקת הדיור".

סלים לחאם, יזם וקבלן בניין, אחד הקבלנים השותפים לבניית שכונת הגליל בנצרת: "תוך 15 שנה, 15% מתושבי נצרת והסביבה יגורו בשכונת הגליל שנבנית בימים אלה. במקביל אני מאמין שתכנית מע"מ אפס לכשתאושר, היא צפויה לעזור ולסייע לקבלנים לזרז את השיווק ותקל על הרוכשים הפוטנציאלים".